شناسهٔ خبر: 9382 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌اندازی خطوط ریلی شهرهای جدید جان دوباره گرفته است

محسن نریمان مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور گفت که با حمایت ویژه وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید کشور جان دوباره‌ای گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پیشرفت طرح راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید به دلیل افزایش خدمات حمل ونقل، مسکن مهر، افزایش جمعیت، صرفه جویی در وقت و سوخت، کاهش آلودگی، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه احداث و نگهداری راه‌ها، افزایش جذابیت شهرهای جدید، احداث سامانه‌های ریلی برقی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و کاهش تصادفات در دستور کار شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید قرار دارد.

وی اظهارکرد: برنامه‌ریزی دولت یازدهم در این زمینه اجرای سیاست‌های کلان در بخش احداث و تکمیل قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید کشور با اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس تامین مالی از جریان نقدینگی، مسکن مهر و همچنین آغاز نشدن هم زمان این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل و احداث قطار برقی در شهرهای شهر جدید هشتگرد، پرند، بهارستان، فولاد شهر و گلبهار به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در بخش قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید کشور یاد کرد.

نریمان گفت: در حال حاضر مترو هشتگرد - کرج با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی بیشترین پیشرفت را در بین قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید کشور دارد که تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور ادامه داد: طرح قطار برقی بهارستان با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی در دولت قبلی بطور کامل متوقف شده بود که با حمایت ویژه دولت یازدهم عملیات اجرایی دوباره آن آغاز شده است.

وی آزاد سازی ۲۰ کیلومتر از مسیر قطار برقی گلبهار مشهد که این طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی است را از دیگر حمایت‌های خاص دولت در احداث خط ریلی حومه‌ای در شهر‌های جدید کشور بیان کرد.

نریمان یادرآور شد: طرح مطالعاتی اجرای مسیر قطار‌های حومه‌ای در شهرهای جدید سهند، صدرا، مجلسی، بینالود و پردیس نیز از محل منابع اعتباری داخلی شرکت عمران این شهرها در دستور کار قرار گرفته است./

نظر شما