شناسهٔ خبر: 93832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران:

۷۸۰۰۰ آزمایش فنی و تخصصی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران انجام شد

احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: در سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در پروژه‌های استانی و ملی، بیش از ۷۸۰۰۰ آزمایش فنی وتخصصی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی را در سطح استان به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد نوعی قالیباف گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در ۶ شعبه و ۳۰ واحد محلی در استان تهران مستقر و در راستای ارائه خدمات کیفی و استاندارد و بروز در حال ارائه خدمات به دستگاه‎‌های اجرایی، سازمان‎‌ها و نهادها است.

قالیباف با بیان اینکه در سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران آزمایش‌های متنوعی را برای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های استان انجام داده است افزود: ۱۱ هزار و ۱۴۷ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات بتنی، ۶۱ هزار و ۹۸۵ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات خاکی، ۴ هزار و ۶۳۸ مورد آزمایش کنترل عملیات آسفالتی، ۲۰ مورد آزمایش طرح اختلاط بتن ابینه فنی، ۱۱ مورد آزمایش طرح اختلاط آسفالت، ۵۵۰ مورد آزمایش غیرمخرب، ۳ هزار و ۲۶ متر حفاری انجام شده و ۴۸ مورد گزارش مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در سال گذشته موفق به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای یک هزار و ۸۴۸ نفر- ساعت آموزش کارشناسان، تکنسین‌ها و متخصصین شرکت و سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس شده است.

قالیباف به مهم‌ترین اقدام آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: می‌توان افتتاح همزمان ۵ واحد آزمایشگاه مستقر در شهرهای پرند، اسلامشهر، چهاردانگه و پردیس و همچنین نقش آفرینی در تکمیل و بهره‌‌برداری از پروژه آزاد راه غدیر در اسفند ماه سال گذشته را در این‌ خصوص نام برد.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه این آزمایشگاه ارتباط تنگاتنگ و تاثیرگذاری با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان داشته است، گفت: این آزمایشگاه بعنوان عضو کمیته نظارت پروژه‌های سطح استان و همچنین عضویت در شورای فنی استان تهران مشغول به فعالیت بوده و خدمات مهمی را در پروژه‌های استانی و ملی ارائه کرده است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، قالیباف با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران همکاری مناسبی با استان‌های منطقه دارد افزود: این آزمایشگاه به عنوان سرپرست آزمایشگاه‌های منطقه ۳ کشور ، جلسات مستمری را با مدیران آزمایشگاه‌های این منطقه، برای بررسی مسائل و رفع مشکلات برگزار کرده و در این‌ خصوص راهبری داشته است.