شناسهٔ خبر: 93835 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

گزینش مهم‌ترین مرحله فرایند جذب نیرو است/لزوم حرکت فرایند گزینش به سمت الکترونیکی شدن

برگزاری نشست گزینش در وزارت راه و شهرسازی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر در فرایند استخدام ۱۱ گام داشته باشیم، گام هفتم و مهم‌ترین بخش آن گزینش است که باید به بهترین شکل ممکن انجام گیرد تا بهترین نیروها جذب وزارتخانه شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی درسیزدهمین جلسه هیات مرکزی گزینش که با حضور اعضا برگزار شد، با اشاره به اهمیت مبحث گزینش گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در این زمینه اصلاح ساختار در بخش‌های ستادی و استانی است.

دبیر هیات مرکزی گزینش با تاکید بر به کارگیری مسئولان گزینش کارآمد و شایسته دراستان ها گفت: این کار باعث بالاتررفتن کیفیت گزینش و در نتیجه جذب نیروهای لایق و شایسته در این وزارتخانه خواهد شد.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به لزوم آموزش کارکنان این نهاد و به روز بودن اطلاعات افراد در گزینش گفت : باید ارتباط نزدیک میان مسئولان گزینش و مدیران استانی به وجود آید که برای تحقق صحیح امر گزینش، این کار لازم است.

وی با بیان اینکه باید در فرایند گزینش به یک وحدت رویه نیازمندیم تصریح کرد:  باید به سمت به روز شدن در فرایند گزینش و الکترونیک شدن این روند با طراحی سامانه های مشخص حرکت کنیم.

ببینید|برگزاری نشست گزینش در وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون وزیر

لزوم انتصاب در مشاغل حساس با دقت بالا

در ادامه این جلسه هاشمی‌نیا، مدیرکل هیات مرکزی گزینش با اشاره به اهمیت انتصاب‌ها در وزارتخانه و سازمان ها و ادارات کل راه و شهرسازی اظهار کرد: در مشاغل حساس، انتصاب‌ معاونان و مدیران طی فرایند  گزینش ضرورت داشته و باید با دقت بالایی انجام شود.

وی تاکید کرد: در این خصوص لازم است با مصاحبه‌های حضوری به شناختی بهتر رسیده تا در نتیجه کار به جذب نیروهای کارآمدتر منجر شود.

هاشمی نیا با تاکید بر هویت بخشی به مسئولین گزینش استان ها گفت :لازم است با هماهنگی مدیران در راستای ارتقا سطح دانش و جایگاه شغلی کارگزاران این نهاد برنامه ریزی شود.

همچنین در این جلسه عباسی سرپرست هسته گزینش ستاد وزارتخانه ضمن ارائه گزارش عملکرد دو ماهه هسته گزینش درسال جاری گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ پرونده گزینش بررسی و اعلام نظر شده است.

جعفری ایمن‌آبادی عضو هیئت مرکزی گزینش و نماینده سازمان اداری استخدامی در این جلسه اظهار داشت: یکی از علل مهم برای جذب نیرو با شرایط استاندارد به هماهنگی مدیران با یکدیگر برمی‌گردد که در صورت رخ دادن این مساله شرایط برای جذب نیرو به درستی فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید شاخص‌های گزینش یکسان‌سازی شود تا در فرایند جذب نیرو به یک رویه واحد برسیم.

در ادامه خسروی عضو هیئت مرکزی گزینش و نماینده هیئت عالی گزینش در این جلسه گفت: باید انتصاب‌هایی در گزینش انجام شودکه شأن و جایگاه وزارتخانه را حفظ کنند.