شناسهٔ خبر: 93843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان آسفالت می‌شود

آسفالت راه روستایی.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آسفالت ۱۰۰۰کیلومتر راه روستایی جدید تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در جلسه شورای معاونین این اداره کل که با حضور مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، در خصوص عملکرد اداره کل استان طی سال گذشته گفت: سال قبل حدود ۵۸۰ میلیارد پروژه اعم از ۱۵۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی به عنوان یکی از هدف گذاری های سازمان، در قالب طرح ابرار افتتاح شد.

وی از دیگر پروژه‌های بهره برداری شده در سال گذشته را، لکه‌گیری و روکش آسفالت و پروژه‌های مربوط به نگهداری راه‌ها برشمرد و افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، برای امسال نیز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راهداری در قالب نگهداری راه ها اصلی و راه های روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت در استان وجود دارد، بیان کرد: تاکنون در قالب طرح ابرار حدود ۸۰۰ کیلومتر آن با استفاده از توان ماشین آلات استان و کمک از دهیاری ها آسفالت شده و برنامه داریم تا پایان امسال ۱۰۰۰کیلومتر دیگر آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه سخنان خود بر لزوم پایداری اعتبارات نگهداری راه ها تاکید کرد.          
بهرامی نیا ادامه داد: در حوزه حمل و نقل، تنها کشت پاییزه استان خوزستان ۵.۲ میلیون تن شامل گندم، چغندرقند، کلزا و تره بار می باشد که بیش از ۷۵ درصد از این محصولات، حمل شده است.
وی اذعان کرد: برای حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) هیچ مشکلی نیست اما کالاها در انبارها دپو شده و شرکت های صاحب کالا نسبت به تخلیه کالا اقدام نمی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: صاحبان کالا باید نسبت به تخلیه کالاهای خود اقدام کنند و برای حل این مشکل مکاتباتی صورت گرفته است.

وی گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ کامیون برای حمل کالاهای اساسی فعالیت دارند و اگر این تعداد به یک هزار و ۹۰۰ کامیون برسد، شرایط مطلوب تر خواهد شد.        
بهرامی نیا تصریح کرد: تاکنون ۱۸ میلیون تن کالا از بندر امام خمینی(ره) جابه جا شده که ۱۳ میلیون آن کالای اساسی است.