شناسهٔ خبر: 93847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پايانه مسافربری شهرستان ایرانشهر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان 

افتتاح.jpeg پایانه مسافربری ولایت شهرستان ایرانشهر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در آیین افتتاح پایانه مسافربری ایرانشهر گفت: این پایانه مسافربری در زمينی به مساحت ۱۰ هکتار و با اعتباری افزون بر ۳۵ ميليارد تومان به همت بخش خصوصی احداث شده است.
وی بيان كرد: این پایانه مسافربری دارای امکاناتی نظیر رستوران، مهمانسرا، ساختمان جایگاه سوخت، انبار، مسجد و رستوران است که با هدف كاهش بار ترافيكی داخل شهر، جلوگيری از بحران ترافیک و ساماندهی شركت های مسافربری احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنین يكسان سازی، تجميع شركت های مسافربری، جلوگيری از سردرگمی مسافران، ايجاد نظم ترافيكی و جلوگيری از آلودگی صوتی‌ را از دیگر اهداف احداث این ترمینال مسافربری ذكر كرد.
قادری گفت: وجود هشت شرکت مسافربری و تردد روزانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از داخل شهر ایرانشهر سبب سنگین شدن بار ترافیک در این شهر شده بود که افتتاح این پایانه مسافربری بعد از ۱۵ سال وقفه بسیاری از مشکلات مردم منطقه را‌ برطرف کرد.
وی تاکید کرد: برای راه اندازی این پایانه مسافربری ۱۲ هزار مربع بتن ریزی مسیرها و محوطه سازی، ۲ هزار مترمربع جدول کشی، دیوار کشی و حصاربندی به طول یک کیلومتر، ۷۰۰ متر مربع فضای سبز انجام شده است تا با بهترین اقدامات ساخت و ساز و امکانات به مسافران خدمات ارائه گردد.