شناسهٔ خبر: 93855 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور خرمشهر - اهواز آغاز شد

رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: علمیات اجرایی احداث باند دوم جاده خرمشهر - اهواز به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: علمیات اجرایی احداث باند دوم جاده خرمشهر - اهواز به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

رضایی در حاشیه آیین آغاز این پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه در سه مرحله به طول ۱۰۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال اجرا می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مدت زمان اجرای فاز اول این طرح شامل احداث دوربرگردان، چندین پل‌ و چهار تقاطع غیر همسطح ۳۰ ماه عنوان کرد و گفت: گام نخست این طرح از کیلومتر ۸۰ تا ۱۰۰ با مشارکت استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند احداث می شود.
وی با اشاره به مزایای احداث این پروژه گفت: این پروژه در رشد و توسعه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در طول مسیر اهمیت بسزایی دارد.
رضایی در ادامه گفت: کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ، کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی از دیگر مزایای اجرای این طرح است ضمن اینکه چهار بانده کردن جاده خرمشهر - اهواز علاوه بر تقویت مسایل مربوط به پدافند غیرعامل در منطقه ، تردد کاروان های راهیان نور و زائران اربعین حسینی به سمت مرز شلمچه راتسهیل می کند.
آیین آغاز عملیات اجرایی طرح چهار بانده کردن جاده خرمشهر - اهواز با حضور حجت الاسلام سیدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.
جاده خرمشهر به اهواز به عنوان یکی از مسیرهای صادرات به مرز شلمچه و از جمله مسیرهای پرترافیک استان خوزستان است که همواره شاهد حوادث رانندگی است.