شناسهٔ خبر: 93885 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های قابل افتتاح وزارت راه و شهرسازی در روزهای پایانی خدمت دولت تدبیر وامید اعلام شد؛

افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ ریلی و جاده‌ای و ۴۱ هزار پروژه مسکن طی خرداد، تیر و مرداد

ساختمان وزارت راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در ماه‌های باقی‌مانده دولت ۱۰ پروژه بزرگ ریلی و جاده‌ای و ۴۱ هزار پروژه مسکنی را که شامل ۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن و ۲۱ هزار واحد مسکن مهر است، افتتاح می‌کند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌های قابل افتتاح وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مسکن و حمل و نقل اعلام شد.

براساس اعلام انجام گرفته‌ از سوی وزارت راه و شهرسازی به دفتر ریاست جمهوری جهت برنامه‌ریزی لازم برای افتتاح ۱۲ پروژه این وزارتخانه در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ که همزمان با روزهای آخر خدمت دولت تدبیر و امید خواهد بود، قرار است پروژه‌های ریلی زاهدان- خاش، یزد- اقلید در کنار بسته‌ پروژه‌های بندری و همچنین افتتاح ۲۰ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و ۲۱ هزار واحد مسکن مهر در خردادماه افتتاح شوند.

براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در تیرماه راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز، احداث خط دوم ریلی بافق- زرین‌شهر، احداث خط دوم ریلی قزوین- زنجان، آزادراه اراک- خرم‌آباد، احداث راه اصلی سنندج- مریوان، احداث راه اصلی پاتاوه- دهدشت افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

همچنین در مردادماه باند رفت آزادراه تهران- شمال و آزادراه اصفهان- شیراز مطابق اعلام انجام گرفته به دفتر ریاست جمهوری، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.