شناسهٔ خبر: 93916 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح مرکزمانيتورينگ اخذالکترونيکی عوارض آزادراه های کشور/شروع اجرای طرح راهداری محوری درمحورهای پرترددتمام استانهای کشور/افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ ریلی و جاده‌ای و ۴۱ هزار پروژه مسکن طی خرداد، تیر و مرداد

تردد جاده ای.jpg افتتاح مرکز مانيتورينگ اخذ الکترونيکی عوارض آزادراه‌های کشور و افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ ریلی و جاده‌ای و ۴۱ هزار پروژه مسکن طی خرداد، تیر و مرداداز مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح مرکز مانيتورينگ اخذ الکترونيکی عوارض آزادراه‌های کشور

با حضور وزیر راه و شهرسازی مرکز مانیتورینگ اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه های کشور با هدف سهولت در دریافت و پرداخت عوارض آزادراهی افتتاح شد.

اعلام آمادگی استاندار سلیمانیه عراق برای حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در اقلیم کردستان عراق

استاندار سلیمانیه عراق گفت: با توجه به تجربه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی، به زودی مقدمات حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در عراق فراهم خواهد شد.

شروع اجرای طرح راهداری محوری در محورهای پرتردد تمام استان های کشور

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: طرح راهداری محوری در تمام محورهای شریانی کشور اجرا می شود.

یک‌هزار و ۷۰۸واحد مسکن مهر استان البرز افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان البرز، یک‌هزار و ۷۰۸ واحد مسکونی مهر استان در شهرک ابریشم، شهرک مهر البرز (ماهدشت)، و شهر جدید هشتگرد و همچنین جاده طالقان - هشتگرد افتتاح شد.

تخصیص بیشترین اعتبارات سال ۱۴۰۰ به بهسازی روکش آسفالت راه‌های اصلی وشریانی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یکی ازمهمترین اولویت های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای  نگهداری مطلوب از راه‌های اصلی وشریانی کشور است.

بهره‌برداری از جاده هشتگرد به طالقان در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان البرز

با حضور وزیر راه و شهرسازی از جاده هشتگرد-طالقان با هدف کاهش ترافیک جاده ای و سهولت در تردد در استان البرز بهره برداری شد.

احداث کمربندی پاکدشت به سرمایه خصوصی نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم تخصیص ردیف بودجه به کنارگذر پاکدشت گفت: احداث این مسیر نیازمند سرمایه‌گذاری خصوصی است.

اهمیت طرح راهداری محوری به عنوان یک الزام در استان گیلان

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: با ابلاغ سازمان راهداری در خصوص طرح راهداری محوری این طرح از ابتدای اردیبهشت‌ماه در محورهای شریانی و پرتردد شهرستان‌های استان گیلان شروع شد.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آزادراه‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌آهن

وزارت راه و شهرسازی توانسته است در ۸ سال گذشته با بهره‌گیری از کانال‌های مختلف مالی از جمله سرمایه‌گذاری خصوصی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و شهرسازی کشور را تامین مالی کند.

طرح راهداری محوری با اولویت ١٠ کریدور اصلی کشور با قوت در حال اجرا است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طرح راهداری محوری با اولویت اجرای فعالیت‌های جاری راهداری، در ١٠ کریدور اصلی کشور با تجمیع امکانات و ماشین آلات تمامی استان‌هایی که کریدورها از نظر جغرافیایی در آن‌ها قرار دارند، با قوت در حال اجرا است .

۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان آسفالت می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آسفالت ۱۰۰۰کیلومتر راه روستایی جدید تا پایان امسال خبر داد.

تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح "راهداری محوری" در استان یزد

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد گفت: اعتبار اجرای طرح راهداری محوری ۴۰ ميليارد تومان بوده كه تاكنون ۸ ميليارد تومان هزينه شده است.

افزایش ۳۰ درصدی سهمیه سوخت کامیون‌های حامل بار برخی مبادی

از امروز ۱۱ خرداد ماه ، ستاد مدیریت حمل کالاهای اساسی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور راه‌اندازی شد که تا پایان شهریور ماه این ستاد برقرار خواهد بود.

انجام کلیه فعالیت‌های طرح "راهداری محوری" از اعتبارات ابلاغی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: طرح راهداری محوری از اواسط اردیبهشت ماه در استان در محور آزادراه بندرعباس-بندر شهید رجایی شروع شده است.

تکمیل ۱۱ کیلومتر باند دوم محور پارس آباد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تکمیل و اتمام ۱۱ کیلومتر از باند دوم از سمت محور پارس آباد – سربند تا پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد.

افتتاح ۱۰ پروژه بزرگ ریلی و جاده‌ای و ۴۱ هزار پروژه مسکن طی خرداد، تیر و مرداد

دولت تدبیر و امید در ماه‌های باقی‌مانده دولت ۱۰ پروژه بزرگ ریلی و جاده‌ای و ۴۱ هزار پروژه مسکنی را که شامل ۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن و ۲۱ هزار واحد مسکن مهر است، افتتاح می‌کند.