شناسهٔ خبر: 93929 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

حرکت نرخ بلیت شناورهای مسافری به سوی آزادسازی/رای دیوان عدالت اداری به عدم الزام ثبت سفارش در مناطق آزاد و ویژه بندری

پل میانگذر دریاچه ارومیه حرکت نرخ بلیت شناورهای مسافری به سوی آزادسازی و حرکت نرخ بلیت شناورهای مسافری به سوی آزادسازیاز اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر ودریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

حرکت نرخ بلیت شناورهای مسافری به سوی آزادسازی

دستورالعمل نرخ گذاری بلیت شناورهای مسافری در نشست ۲۱۷ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد.

آغاز لایروبی اسکله‌های قدیم بندر اروندکنار

لایروبی اسکله‌های قدیمی بندر اروندکنار، با هدف روان کردن پهلوگیری و تردد شناور‌ها آغاز شد.

افزایش ضریب ایمنی با ارتقای شبکه دوربین‌های مداربسته بندرامام (ره)

سرعت پایش تصویری بخش‌ها و نقاط استراتژیک مجتمع بندری امام خمینی(ره) با هدف رعایت الزمات پدافند غیرعامل و با اتکاء به توان و دانش بومی، افزایش یافت.

رای دیوان عدالت اداری به عدم الزام ثبت سفارش در مناطق آزاد و ویژه بندری

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری به عدم الزام ثبت سفارش در مناطق آزاد و ویژه بندری، گفت: ورود کالا، مواد اولیه، قطعات و تجهیزات استراتژیک به مناطق آزاد و ویژه بندری در جهت توسعه بنادر و حمایت از صنایع تولیدی و لجستیکی است.

تعمیر اساسی دو شناور خدماتی در بندرامام(ره)

دو فروند شناور خدماتی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بهره‌گیری از دانش و تخصص نیروهای بومی پس از انجام تعمیرات اساسی در تعمیرگاه دریایی مجتمع بندری امام(ره) مجددا به مدار بهره‌برداری بازگشتند.

کلیات لایحه اصلاحات کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش دریانوردی به تصویب مجلس رسید

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه تصویب اصلاحات کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان موافقت کردند.

ارائه پیشنهاد معافیت مجدد مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد معافیت مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی نمایندگان مجلس تهیه شده و امیدواریم به زودی مورد بررسی و موافقت قرار گیرد.

بهره برداری از سیلوی مکانیزه غلات در بندر امیرآباد

با تکمیل و بهره برداری از فاز اول پروژه احداث سیلوی مکانیزه غلات به میزان ۲۵ هزار تن توسط بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تن افزایش یافت.

هدف گذاری برای افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردی از هدف‌گذاری افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد.

آغاز عملیات تعمیرات یدک کش "نیمروز" در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از انجام موفقیت آمیز عملیات استقرار یدک کش "نیمروز" اعزامی از بوشهر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی خبر داد.