شناسهٔ خبر: 93934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور رامشیر به ماهشهر

باند دوم محور رامشیر به ماهشهر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه شدن محور رامشیر - ماهشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، رضا رضایی در مراسم آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور رامشیر - ماهشهر که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از انتظارات بحق مردم رامشیر عملیاتی شده است و ساخت باند دوم رامشیر به سمت ماهشهر کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: محور رامشیر به سمت ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده است که در حوزه ماهشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳۲.۵ کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر به صورت دو خطه باقی مانده که متاسفانه شرایط مطلوبی ندارد و همیشه شاهد تصادفات ناگواری در آن هستیم.

رضایی افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی استان و وزارت راه و شهرسازی، اعتبارات این پروژه مصوب شد تا این طرح اجرایی شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستات ادامه داد: بخشی از اعتبار ساخت این محور تامین شده است البته با توجه به محدودیت منابع، ۱۰ کیلومتر از ۳۲.۵ کیلومتر آماده چهارخطه کردن شده است و امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: قرارداد منعقدشده برای اجرای این پروژه، ۷۷ میلیارد تومان است که از محل منابع ملی تامین اعتبار شده است.

رضایی گفت: برای ۲۲.۵ کیلومتری که علاوه بر این ۱۰ کیلومتر که امروز آغاز می‌شود، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم بتوانیم آن را تامین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در این محور، ترافیک بسیار سنگین است و غالب ترافیک نیز از سمت ماهشهر به سمت رامشیر است.

وی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر یک پروژه ملی است، گفت: افزایش ایمنی، کاهش حوادث و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.