شناسهٔ خبر: 9401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پوشش سنجی رادیویی در آبهای استحفاظی بوشهر

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر از انجام پروژه پوشش سنجی رادیویی در آب های تحت حفاظت این استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر ، مسعود قاسمیان دراین باره گفت:پروژه پوشش سنجی رادیویی آب های استان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال و با تلاش کارشناسان این معاونت ،انجام شد.

قاسمیان بیان کرد: با پیاده سازی این طرح پوشش رادیویی مراکز کنترل ترافیک دریایی MRCC استان در ۹ ایستگاه مستقر در نوار ساحلی به طول ۹۳۷ کیلومتر ،براساس استانداردها و توصیه نامه های ITU  با هدف برقراری یک ارتباط رادیویی پایدار ومطمئن مورد بررسی قرار گرفت ونقاط کور رادیویی این ایستگاه ها مشخص شد.

وی در این باره اظهار کرد: از دستاوردهای این پروژه می توان به  افزایش کیفیت عملیات جستجو و نجات دریایی، ارتقای سطح ایمنی دریانوردی و همچنین کاهش سوانح دریایی و تلفات جانی و مالی ناشی از آن ، مطابق با کنوانسیون های SOLAS و GMSS نام برد

همچنین وی گفتاز نظر رعایت استانداردهای بین المللی مخابراتی و میزان دقت و صحت بالای نقشه های پوشش سنجی تهیه شده، این پروژه در سطح کشور در نوع خود بی نظیر است.

نظر شما