شناسهٔ خبر: 9402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق یدک‌کش همیار ناجی "جولان ۱ " به ناوگان نجات دریایی هرمزگان

یدک کش همیار معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق نخستین یدک کش همیار جستجو و نجات دریایی در مسیر بندرعباس به جزایر خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،مهدی نوفرستی ضمن اعلام این خبر گفت: یدک کش همیار ناجی "جولان ۱" از این پس با ۶ نفر نیروی آموزش دیده امدادی جستجو و نجات دریایی شناورهای سانحه دیده در مسیر دریایی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز را انجام می دهد.

نوفرستی بیان کرد: این یدک کش همیار ناجی ۲۰ متر طول دارد و تاکنون در دو عملیات سانحه آتش سوزی یدک کش "هوشمند" و بارج و یدک کش "کاشانی ۳" با مرکز هماهنگی و نجات دریایی هرمزگان همکاری داشته است.

همچنین وی گفت: یدک کش همیار ناجی "جولان ۱" به صورت ۲۴ ساعته و دائمی برای هرگونه خدمات دریایی آماده است.

وی در ادامه افزود: الحاق این یدک کش برای طرح حمایت از همیاران ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و عقد تفاهم نامه با مالک شناور انجام شد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: هم اکنون دو فروند شناور ناجی پیشرفته با امکانات نجات دریایی و سرعت بالا و یک فروند قایق RIB (قایق جستجو نجات مناطق کم عمق) در مسیر دریایی بندرعباس به جزایر قشم، هرمز و لنگرگاه بندرعباس فعالیت دارند.

نظر شما