شناسهٔ خبر: 94141 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان/اتصال اتوبان رشت-اردبیل به اتوبان آستارا-باکو/آغاز طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی

جاده سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان، اتصال اتوبان رشت-اردبیل به اتوبان آستارا-باکو و آغاز طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اتصال اتوبان رشت-اردبیل به اتوبان آستارا-باکو

وزیر راه و شهرسازی از توافق برای اتصال اتوبان رشت-اردبیل به اتوبان آستارا-باکو خبر داد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از سفر به جمهوری آذربایجان و در بدو ورود به بندر آستارا، در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود که به همراه معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، وزرای مربوطه و مسئولین ارشد انجام شد، گفت: در این سفر از زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای و امکانات مرزی جلفا و آستارا و مناطقی که اخیرا آزاد شده است، بازدید به عمل آمد. هدف از این بازدید‌ها این بود که بتوانیم ظرفیت‌سازی بیشتری برای فعال‌تر کردن کریدور شمال-جنوب و همچنین کریدور شرقی-غربی در این منطقه انجام دهیم تا با اجرای پروژه‌های تکمیلی حلقه‌های مفقوده این کریدورها برطرف شود. ÷

آغاز طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آغاز می شود.

وی در سفر به آذربایجان غربی در دیدار با تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس شهرستان ارومیه با همراهی داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان و ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی ضمن بیان این مطلب افزود: با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ظرفیت شناسی مناسبی از تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس صورت گرفته است و برگزاری این نشست با کارخانه های مارال صنعت و اروم تریلر می تواند سازمان را در اجرای بازسازی ناوگان جاده‌ ای مسافر یاری کند.

تکمیل و بهره برداری از تونل دوم گردنه حیران در تابستان سال ۱۴۰۱

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت مضاعفی از مجموعه پیمانکاری و با یک کار فوق العاده جهادی پروژه احداث تونل دوم گردنه حیران را در تابستان سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

برنامه ریزی برای به ثمر رسیدن پایانه بیله سوار در کوتاه ترین زمان ممکن

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در سفر دو روزه به استان اردبیل ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی و پروژه های در دست اجرا این استان بازدیدی از محور گرمی به سمت بیله سوار داشت.

با یک کار جهادی ۳۰ کیلومتر از محور اردبیل - سرچم در سال جاری به اتمام می رسد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با یک کارجهادی ۳۰ کیلومتر از محور اردبیل - سرچم تا پایان فصل کاری امسال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

۷۸۰۰۰ آزمایش فنی و تخصصی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران انجام شد

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: در سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در پروژه‌های استانی و ملی، بیش از ۷۸۰۰۰ آزمایش فنی وتخصصی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی را در سطح استان به ثبت رساند.

نگهداری از ۱۷۸۰۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی نیازمند اعتبارات ویژه است

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری در بازدید از راه‌های لرستان گفت: درمجموع بیش از ۱۷۸ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که نگه‌داری از آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

اجرای طرح راهداری محوری با اولویت ١٠ كریدور اصلی كشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با محوریت ۱۰کریدور اصلی کشور طرح راهداری محوری آغاز ونحوه اجرا و مدت زمان تعیین شده جهت اجرای این طرح، طی دستورالعمل به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ابلاغ شده است.

تعیین مقصد کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از «خط آزاد» کردن فرآیند بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) برای به حداقل رساندن این فرآیند خبر داد و گفت: تعیین مقصد کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی انجام می شود.

پرداخت ٣/۴ هزار میلیاردتومان وام کرونایی به فعالان حمل‌ونقل

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط خردادماه ۱۴۰۰ با پرداخت حدود ۷۲ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

طرح مطالعه موردی مشترک ایران و روسیه در نشست بین‌المللی دو سالانه بنادر خشک

نمایندگان وزارت راه و شهرسازی طرح مطالعه موردی مشترک ایران و روسیه در مورد دو بندر خشک حائز اهمیت در کریدور شمال-جنوب را در نشست بین‌المللی دو سالانه بنادر خشک مطرح کردند.