شناسهٔ خبر: 94191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط کارشناسان راه و شهرسازی لارستان صورت گرفت؛

بازدید از ۳۰۰ پرونده کمیسیون ماده ۱۲ در شهرستان های لامرد و مهر

یادگار مدیریت املاک و حقوقی بازدید ۳۰۰ پرونده کمیسیون ماده ۱۲ توسط اعضای کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل راه و شهرسازی لارستان طی دو روز در شهرستان های لامرد و مهر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لارستان)، محمدصادق یادگار مدیریت املاک و حقوقی اداره كل راه و شهرسازى لارستان از بازدید حدود ۳۰۰ پرونده کمیسیون ماده ۱۲ در شهرستان های لامرد و مهر خبر داد و گفت: قانون زمین شهری تشخیص عمران و احیا و تعیین نوع زمین دایر و تفاوت بایر از موات را به عهده وزارت راه و شهرسازى قرار داده و طبق دستورالعمل اجرایی تشخیص عمران و تعیین نوع زمین به کمیسیونی موصوف به کمیسیون ماده ١٢ قانون زمین شهری محول شده است.

 وى با اشاره به اينكه چاپ آگهی نوبتی ادارات ثبت اسناد هرسه ماه یکبار انجام مى شود و ضرورت دارد از کلیه پرونده ها بازديد صورت گيرد، بیان کرد: در بازديد اخير ٣٠٠ پرونده در شهرستان های لامرد و مهر به منظور آگهی های نوبتی مربوطه و صدور رای کمیسیون ماده ۱۲ و ارسال به ادارات ثبت برای اخذ سند تعیین تکلیف شد.

يادگار با بيان اينكه ابلاغ اعضاى كميسيون ماده ١٢ مستقيما از سوى وزیر راه و شهرسازی  صورت گرفته، افزود : طى ٢ روز به اتفاق ديگر اعضاى كميسيون از تمامی پرونده هاى مربوط به شهرهاى مهر، گله دار، اسیر ،خوزی، وراوی، لامرد، اشکنان و اهل به استعداد٣٠٠ پرونده بازدید بعمل آمده است.

وى خاطرنشان كرد: با تکمیل نهایی پرونده ها در ادارات شهرستانى تابعه و ارسال آن به اداره کل راه و شهرسازی لارستان در اسرع وقت رای کمیسیون ماده ۱۲ از سوى دبير خانه اين كميسيون صادر و به متقاضیان برای ادامه عملیات ثبتی ابلاغ می شود.