شناسهٔ خبر: 94203 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

لزوم توجه همزمان به شهرسازی و حمل‌ونقل/ کنارگذر شرقی اصفهان خدمتی قابل ملاحظه به شهرهای اطراف اصفهان و کریدور شمال-جنوب است

وزیر پرچم وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توجه همزمان به شهرسازی و حمل‌ونقل گفت: کنارگذر شرقی اصفهان خدمتی قابل ملاحظه به شهرهای اطراف اصفهان و کریدور شمال-جنوب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم افتتاح پروژه سردار شهید سلیمانی در شهر اصفهان گفت: کشور ما روزهای بسیار سختی را طی کرده است. در شرایطی که ما در بحران کرونا قرار داریم، در شرایطی که در جنگ اقتصادی تمام مسیرهای ما مسدود است و هیچگونه فعل و انفعال مالی قابل انجام نیست و در شرایطی که کشور در یک مسیری قرار گرفته که انتظار توسعه در آن روزافزون است، ایجاد پروژه‌هایی که برای مردم گره‌گشایی و رفاه به ارمغان می‌آورد، جزو مواردی است که تنها از باور و اراده و اطمینان کارگزاران و دست اندرکاران به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: پروژه‌های توسعه‌ای که امروز در اصفهان شاهد هستیم، مصداق همین باور و اراده و اطمینان است که با توکل به خدا و همدلی ممکن شده است.

اسلامی با اشاره به اهمیت وجود نظام حمل‌ونقل مناسب در کنار شهرسازی برای دستیابی به رفاه اجتماعی گفت:در بحث شهرسازی برای رسیدن به منزلت اجتماعی و زندگی مطلوب و متبوع برای مردم عزیز و شهروندان، از یک سو نیاز داریم که به مباحث شهرسازی توجه کنیم که ساخت و سازها بر اساس ضوابط انجام شود که مردم در یک نرم از سرانه مورد نیاز برخوردار باشند و امکانات به صورت عادلانه توزیع شود. این جزو الزامات شهرسازی است که ما در وزارت راه و شهرسازی به آن متعهد هستیم و خود را مقید می دانیم که این امر اجرا شود. 

وی افزود: نکته مهم دیگر حمل‌ونقل و مدیریت جریان ترافیک است که باید به صورت مدون و سازمان یافته با استفاده از ظرفیت‌هایی که می‌تواند حمل‌ونقل ایمن و روان را به وجود بیاورد، فراهم شود. امروز در اصفهان در رینگ چهارم تفاهم نامه جدیدی مبادله خواهد شد که رینگ چهارم را برای اصفهان بزرگ که شامل شهرهایی که در مسیر است، ایجاد خواهد کرد. این مهم با تمهیداتی که برای آن ‌پیش‌بینی شده است در یک زمانبندی فشرده به وقوع می‌پیوندد. مانند این پروژه که با فرض سه ساله کلنگ خورد اما کمتر از دو سال به اتمام رسید.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: در مورد کنارگذر شرق و غرب اصفهان که به عنوان رینگ پنجم این شهر و یک قطعه از آزادراه شمال-جنوب محسوب می‌شود، باید گفت که در ماه‌های گذشته قطعات یک و دو آن را با حضور رییس جمهور افتتاح کردیم که بار ترافیک سنگینی را از اصفهان دور کرده و مسیر شمال-جنوب را کوتاه می‌کند. 

وی ادامه داد: این مسیر در کنار کنار گذر غربی، رینگ 170 کیلومتری را ایجاد می‌کند که یک خدمت قابل ملاحظه به شهرهای اطراف اصفهان و کنترل ترافیک شرق-غرب و شمال-جنوب به حساب می‌آید. این برنامه ها تماما در جهت ایجاد یک نظام منظم حمل‌ونقلی و یک جریان ساری برای ترافیک عبوری است.