شناسهٔ خبر: 94216 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد:

ستاد ملی کرونا با پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران موافقت کرد/سقف وام ودیعه برای تهرانی‌ها ۷۰ میلیون تومان شد/تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان مهر

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام موافقت ستاد ملی کرونا با پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط از تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان مهر امسال، خبر داد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصوبات روز گذشته ستاد ملی کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و همچنین سامانه ملی املاک و اسکان را توضیح داد.

معاون مسکن و ساختمان گفت: ستاد ملی کرونا برای سال جاری با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرده است. بر همین اساس، برای مستاجران واجد شرایط در تهران ۷۰ میلیون تومان، برای کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مستاجران واجد شرایط تا پایان شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین نظام بانکی تا پایان آذرماه مکلف شده است تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.

محمودزاده توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، قراردادهای اجاره اتوماتیک به مدت یکسال دارای اعتبار است و میزان اجاره نیز به عنوان سقف حداکثری مجاز نه به صورت اجباری همان میزان سال گذشته تعیین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش مدت‌زمان ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی تمامی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان و تصمیم ستاد ملی کرونا در این باره، اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ثبت اطلاعات ملی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir  تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی سوالات و ابهامات در خصوص ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه ملی املاک و اسکان برطرف شده این مدت قابل تمدید نیست.