شناسهٔ خبر: 94254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان قم مطرح شد؛

ضرورت اعمال تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه مسکن ملی/ امکان جایگزینی متقاضیان در پروژه های اقدام ملی شهر قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای کاهش هزینه های ساخت، تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه در مسکن ملی قم اعمال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری در اولین جلسه شورای تامین مسکن استان قم که به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ملی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و در راستای احداث مسکن ارزان قیمت و کاهش هزینه های ساخت، صدور پروانه ساخت واحدهای مسکن ملی با تخفیف ۵۰ درصد، اولویت و ضرورت دارد‌.

وی در خصوص افزایش تسهیلات وام طرح مسکن ملی توضیح داد: مبلغ تسهیلات وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که البته این امر به محض ابلاغ به استان در دستور کار قرار می گیرد.

صبوری در خصوص ثبت نام مرحله جدید طرح مسکن اقدام ملی توضیح داد: مرحله پنجم ثبت نام طرح مسکن اقدام ملی کشور و مرحله سوم آن در استان از تاریخ ۱۸ خرداد آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت نام برای تمامی همشهریان قمی که شرایط اعلامی چهارگانه را دارا هستند، مجاز است که البته متقاضیان در هنگام ثبت نام نباید ثبت نام فعال در سامانه اقدام ملی داشته باشند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، سهم شهر قم در این مرحله از ثبت نام ۱۷۵۵ واحد مسکونی است که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در این مرحله در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

صبوری تصریح کرد: در جلسه شورای تامین مسکن، حذف تمامی متقاضیان شهرهای اقماری استان از جمله کهک، دستجرد، جعفریه و .... که بعد از اطلاع رسانی های گسترده و متعدد تاکنون هیچگونه مراجعه به بنیاد مسکن نداشته‌اند و یا واریز وجه اولیه را تکمیل نکرده‌اند تصویب شد.

وی اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز، جایگزینی متقاضیان در پروژه های مسکن ملی قم تصویب شد اما جزئیات نحوه جایگزینی متعاقباً توسط بنیاد مسکن استان اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: براساس این مصوبه متقاضیانی که در حال حاضر توانایی پرداخت آورده را ندارند می‌توانند به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر انتقال پیدا کنند و یا با متقاضیان پروژه‌های دیگر که دارای آورده متناسب با طرح هستند جابه‌جا شوند.