شناسهٔ خبر: 94280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش سقف وام ودیعه مسکن در کلانشهر اصفهان از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط خبر داد و گفت: سقف این وام در کلانشهر اصفهان از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، ستاد ملی کرونا برای امسال با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرده است.   

وی با بیان اینکه مبلغ این وام افزایش یافته است عنوان کرد: سقف وام ودیعه مسکن برای مستاجران واجد شرایط در کلانشهر اصفهان ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه مستاجران واجد شرایط تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. گفت: نظام بانکی تا پایان آذرماه مکلف شده است تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.  

وی اذعان داشت: مطابق با اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، قراردادهای اجاره، اتوماتیک به مدت یکسال دارای اعتبار است و میزان اجاره نیز به عنوان سقف حداکثری مجاز، نه به صورت اجباری، همان میزان سال گذشته تعیین شده است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه زمان بازگشایی سامانه و آغاز ثبت‌نام در روزهای آتی متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود ابراز داشت: ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir انجام می‌پذیرد.  

وی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال ۱۳۹۹، در امسال نیز به قوت خود باقی است.