شناسهٔ خبر: 94308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۴۴ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان

آرش رضایی مدیرکل هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از رفع تصرف حدود ۴۴ هکتار از اراضی دولتی و ملی در سال ۹۹ خبر داد.‏

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، آرش رضایی اظهار كرد: در سال ۹۹ تعداد ۳۶۵ گزارش دريافتی از طريق سامانه گزارش مردمی ۱۶۵۶ كه پل ارتباطی بين مردم و يگان است در خصوص تعرض به اراضی دولتی و ملی دريافت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان افزود: از اين ۳۶۵ مورد گزارش دريافتی  ۱۲۶ فقره صحت دار بود كه به فوريت رسيدگی و برخورد قاطع شد.

رضایی با بيان اين كه در امر جلوگيری از تصرفات، پيشگيری در سرلوحه كاری اين يگان قرار دارد، تشريح کرد: ۳۸ هكتار از اراضی دولتی و ملی به ارزش دو هزار و ۳۰۸  میلیارد ريال در سال گذشته به استناد قانون آیین دادرسی کیفری (جرائم مشهود) رفع تصرف شد.

وی ادامه داد:  در اين رابطه تعداد ۱۸ فقره حكم قضايی صادره با رعايت ضوابط و قوانين و مقررات به مساحت ۶ هكتار و به ارزش چهار هزار و ۳۴۷ میلیارد ريال رفع تصرف شد.

رضایی همچنین مجموع رفع تصرفات سال گذشته را  ۴۴ هكتار و به ارزش شش هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی يادآور شد: نتايج حاصله قطعاً با حمايت های مسئولين ، فرمانده یگان حفاظت و مدير املاك و با پشتوانه قضايی و انتظامی بدست آمده است و اين تعاملات به عنوان سرمايه اصلی يگان در دستور كار خواهد بود از این رو بايد از زحمات آن عزيزان تقدير و تشكر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین عنوان کرد: با تعرض كنندگان به اراضي دولتی و ملی شديدتر از گذشته برخورد صورت گرفته و فرصت تعرض و تصرف از آنان گرفته خواهد شد.

ابراهیم نیکبخت فرمانده يگان حفاظت راه و شهرسازی استان هرمزگان نيز به نقش سازنده مردم در جهت پیشگیری از تصرفات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوريت رسيدگی و برخورد صورت پذیرد.

وی اعلام داشت: همشهریان درصورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و یا تصرف اراضی دولتی، می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۶۵۶، بدون نیاز به پیش شماره، این موارد را از طریق تماس با سامانه گزارش داده و همیار این اداره‌کل و دولت در مبارزه با زمین‌خواری بوده و به آن سرعت دهند.