شناسهٔ خبر: 9431 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه خبر داد:

آمادگی واگذاری موج‌شکن‌‌های کوچک ‌به بخش خصوصی

محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمادگی لازم برای واگذاری موج شکن‌های کوچک در سواحل کشور به بخش خصوصی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد با بیان اینکه توسعه بنادر شمال قابل قبول است، به مزیت‌های دریایی شمال کشور اشاره کرد و افزود: ‌مزیت‌های نسبی فراوانی از منظر دریایی در شمال و جنوب کشور وجود دارد، ولی تاکنون نتوانستیم از این مزیت نسبی استفاده کنیم، به عبارت دیگر ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌ بالفعل تبدیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه بنادر کشور یک توسعه‌نیافتگی تاریخی دارد، اظهارکرد:‌ این درحالی است که سایر بنادر حاشیه خلیج‌ فارس از ما جلوتر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ البته در دریای خزر این قضیه برعکس است و بنادر ایران بسیار پیشرفته‌تر از بنادر دیگر کشورهای حاشیه خزر هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به تلاش برای حضور هرچه بیشتر این سازمان در تنظیم و تهیه قوانین و مقررات بین المللی دریایی اشاره کرد و گفت: تعامل سازمان بنادر و دریانوردی با کشورهای منطقه به دلیل ماهیت بین‌المللی فعالیت‌ دریایی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سعید‌نژاد به‌ مهمترین پروژه‌های بندری در دست اجرا در سال جاری اشاره کرد و افزود‌:‌ توسعه و احداث ترمینال کانتینری، نفتی و LPG در جزیره نگین بندر بوشهر، واگذاری اراضی و تفاهم‌نامه برای احداث اسکله با شرکت‌های پتروشیمی در بندر چابهار و واگذاری اراضی به بخش خصوصی برای بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) از برنامه‌های سازمان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه لایروبی حوضچه‌ها و آبراهه‌ها در کنار نظارت بر اجرای دقیق مقررات محیط زیست دریایی در کشور را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمادگی لازم برای واگذاری موج شکن‌های کوچک در سواحل کشور به بخش خصوصی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تربیت نیروی متخصص و مجرب دریایی و همچنین تأمین تجهیزات استراتژیک این حوزه را از برنامه‌های امسال سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما