شناسهٔ خبر: 94389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۵ میلیون تومان ودیعه مسکن به مستاجران سیستان و بلوچستانی پرداخت می شود 

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت ۲۵ میلیون تومان ودیعه مسکن به مستاجران استان خبر داد و گفت:  متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن به آدرس tem.mrud.ir اقدام به ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ۲۶ خردادماه امسال تمام مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور تقاضای خود را مبنی بر دریافت کمک ودیعه مسکن ثبت کنند.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای تمام شهرهای سیستان و بلوچستان ۲۵۰ میلیون ریال است که با نرخ ۱۳ درصد پرداخت می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن را از جمله شروط متقاضیان دریافت این تسهیلات دانست و گفت: همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی هم باید مربوط به نیمه نخست امسال باشد.
اکبری گفت: چنانچه متقاضی ظرف حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک اقدام نکرد نسبت به رد درخواست او اقدام خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای کمک به خانه دار شدن مردم ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن در دست اجرا است که به یقین در آینده نزدیک تاثیر قابل توجهی در قیمت مسکن و نیز اجاره بها در سطح جامعه خواهد داشت.