شناسهٔ خبر: 94392 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با دستور رییس‌جمهوری

بیمارستان‌های ۱۳۵ تختی شهیدحسین‌پور لنگرود و ۹۰ تختی تکاب به بهره‌برداری رسید

حسن روحانی رییس جمهور بیمارستان های ۱۳۵ تختخوابی لنگرود و ۹۰ تختخوابی تکاب از جمله بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۷ خرداد با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بیمارستان‌های ۱۳۵ تختخوابی شهید حسین‌ پور لنگرود و بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی لنگرود در استان گیلان و ۹۰ تختخوابی در استان آذربایجان‌غربی ضمن بیان این مطلب که سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در عمل به تعهد خود و تحویل به موقع بیمارستان‌ها موفق عمل کرد، گفت: خدمات‌دهی در بخش درمانی و بیمارستانی در استان‌هایی که مهمان‌پذیر هستند مضاعف است. اسنان‌های شمالی و استان‌هایی همچون خراسان، اصفهان، شیراز، تبریز جزو استان‌هایی هستند که خدمات‌دهی در آن استان‌ها محدود به ساکنان استان نیست و بخشی از خدمات‌دهی به مسافرانی که در آن استانها در سفر و تردد هستند انجام می‌شود.

رییس جمهوری ادامه داد: از دوران کوید که بگذریم توریسم سلامت برای ما بسیار حائز اهمیت است و بیمارستان‌های خوب ما در نقاط مرزی و یا در مرکز می‌تواند به همسایگان ما و یا دیگر افرادی که از سایر کشورها به ایران می آیند، خدمات بدهد.

رییس‌جمهوری تاکید کرد: با افتخار می گویم قبل از انقلاب هرکسی که بیماری سختی داشت به دنبال راهی بود تا به کشوری دیگر سفر کند و آنجا درمان شود. امروز بسیاری از ایرانیانی که در خارج از کشور ساکن هستند برای درمان خود ترجیح می‌دهند که ایران را انتخاب کنند و این به آن معناست که کادر درمان در این ۴۳ سال کار پر افتخاری را در کشور به وجود آوردند که از همه آنها تشکر و قدردانی می کنیم. همچنین  از افرادی که دراحداث و تکمیل این بیمارستان تلاش کردند نیز سپاسگزار هستیم و خدمات آنها را ارج می‌نهیم.

بنابر اعلام سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی لنگرود در استان گیلان در زیربنای ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع احداث شده و شامل بخش‌ها بستری، جراحی، اورژانس، زایمان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است. اعتبار هزینه شده برای احداث این بیمارستان ۲۸۰ میلیاردتومان بوده و برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب در استان آذربایجان غربی نیز در زیربنای ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع احداث شده است و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است. اعتبار هزینه شده برای احداث بیمارستان تکاب ۲۱۰ میلیاردتومان است و برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.