شناسهٔ خبر: 94398 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت

‌ثبت‌نام وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور /تکمیل و تحویل بیش از ۲۷۱ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید طی ۸ سال/بهره‌برداری از ۲ بیمارستان لنگرود و تکاب

شهر تهران بهره‌برداری از بیمارستان‌های ۱۳۵ تختی شهیدحسین‌پور لنگرود و ۹۰ تختی تکاب، تکمیل و تحویل بیش از ۲۷۱ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید طی ۸ سال، اعلام ایجاد ظرفیت‌های جدید ساخت و ساز در دور ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی به شرح زیر است:

یمارستان‌های ۱۳۵ تختی شهیدحسین‌پور لنگرود و ۹۰ تختی تکاب به بهره‌برداری رسید

بیمارستان‌های ۱۳۵ تختخوابی لنگرود و ۹۰ تختخوابی تکاب از جمله بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

تعهد سازمان مجری در تکمیل ۱۴ بیمارستان در ایام شیوع کرونا محقق شد

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام ۱۴پروژه‌ بیمارستانی تعهد سازمان مجری در ۱۵ ماه گذشته بود که ۱۳ بیمارستان هم اکنون تکمیل و تحویل شده است و یک بیمارستان ماه دیگر تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

تکمیل و تحویل بیش از ۲۷۱ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید طی ۸ سال

آمار منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، حدود ۲۴۴ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی و بیش از ۲۷۱ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

تصویب آیین‌نامه اجرایی تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌‌های بازآفرینی شهری، احیای بافت‌های فرسوده و طرح اقدام ملی تأمین مسکن

آیین‌نامه اجرایی تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌‌های بازآفرینی شهری، احیای بافت‌های فرسوده و طرح اقدام ملی تأمین مسکن در جلسه هیات دولت مصوب شد.

ظرفیت‌های جدید ساخت‌وساز در دور پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ایجاد شد

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان گفت: در دور پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت‌های جدید احداث مسکن در بیش از ۲۰۰ شهر کشور ایجاد شده است. هم‌اکنون ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور در حال اجراست.

ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام جزئیات ثبت‌نام دریافت کمک‌ودیعه مسکن از آغاز ثبت‌نام دریافت تسهیلات از ۲۶ خرداد در سامانه tem.mrud.ir خبر داد.

بررسی شکایت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی از سازمان‌های نظام مهندسی در شوراهای انتظامی

رئیس شورای انتظامی نظام مهندسی کشور حذف شعب هم عرض فعلی جهت رسیدگی به تخلفات اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و جایگزینی شعب شورای انتظامی استان همجوار و ضرورت ذی‌نفع بودن شاکیان را دو تغییر عمده و ویژگی آیین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی برشمرد.

۷۶ هزار میلیارد ریال سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شد

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۶ هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه‌ها اختصاص یافته است.