شناسهٔ خبر: 94535 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و مهندسی اداره کل فرودگاه بين‌المللی مهرآباد خبر داد:

آغاز عمليات استريپ‌سازی باند ۲۹ چپ مهرآباد

مجید داوودی معاون فنی و مهندسی اداره کل فرودگاه بين‌المللی مهرآباد از آغاز عمليات استريپ‌سازی باند ۲۹ چپ به طول تقريبی دو کيلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید داوودی معاون فنی و مهندسی فرودگاه با بیان اینکه استریپ‌سازی باند ۲۹ چپ یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اقدامات در راستای بهسازی این باند محسوب می‌شود، گفت: عملیات استریپ‌سازی از ۲۶ خردادماه آغاز شده است و در فاز نخست منطقه براوو ۸  تا براوو ۴ را شامل می‌شود.

 معاون فنی و مهندسی مهرآباد با اشاره به ادامه عملیات استریپ‌سازی در جریان پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه افزود: این پروژه به منظور استاندارد سازی استریپ باند ۲۹ چپ انجام می‌شود و استریپ‌سازی یکی از الزامات و استانداردهای اصلی یک باند استاندارد است.

 داوودی گفت: به دنبال بسته شدن باند ۲۹ چپ، تمامی نشست و برخاست هواپیماها  به روی باند ۲۹ راست مهرآباد منتقل شده و این فرصت به وجود آمده  تا اقدامات برای بهسازی باند ۲۹ چپ از جمله استریپ‌سازی آن انجام شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مهم‌ترین و حساس‌ترین پروژه صنعت فرودگاهی در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود.