شناسهٔ خبر: 9464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ادامه عملیات جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر برای یافتن بالگرد شرکت نفت

مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا در آبهای ساحلی قشم/عکس: مجتمع بندری شهید رجایی یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت فلات قاره حدود ١٠ دقیقه پس از برخاستن از سکوی ابوذر برای انتقال یک بیمار به بوشهر بود که از رادار محو شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در این‌باره گفت: همچنان جستجوی دریایی و هوایی برای یافتن بالگرد متعلق به شرکت نفت فلات قاره که شب گذشته در مسیر خارگ به بوشهر ناپدیدشده ادامه دارد.

مدیر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: از شب گذشته که این حادثه به ما اعلام شد دو شناور از بوشهر به سمت جزیره خارگ اعزام شدند تا عملیات یافتن بالگرد را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین از طریق ایستگاه‌های ساحلی هم به شناورهای مختلفی که در منطقه بودند اعلام کردند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک را اطلاع بدهند.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: علاوه بر دو شناور بندر بوشهر، شناورهایی از فلات قاره و چهار شناور نیز از نیروی دریایی سپاه با همکاری یکدیگر در تلاش برای یافتن بالگرد مذکور هستند.

راستاد اضافه کرد: همچنین امروز جستجوی هوایی هم با تلاش همکاران ما در اداره کل بنادر و دریانوردی انجام‌شده و هم‌اکنون بالگرد جستجو در حال سوخت‌گیری برای اعزام مجدد در منطقه است. 

وی افزود: هماهنگی بین شناورهای جستجو در منطقه برای یافتن بالگرد گمشده بر عهده مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است. بر اساس آخرین اطلاعات سه لایف جکت، دو صندلی بالگرد و یک کپسول هوا مربوط به این بالگرد پیدا شده و جستجو برای یافتن سرنشینان همچنان ادامه دارد./

نظر شما