شناسهٔ خبر: 94657 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

شش طرح راهسازی امسال در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد

157657430.1.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت راه های استان، گفت: در سال جاری شش طرح مهم راهسازی در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حمید ربیعی با اشاره به فعال بودن 30 پروژه احداث راه اصلی در این استان، افزود: کنارگذر شمالی شهرکرد، محور شهرکرد به بروجن (محدوده سفیددشت به فرادنبه)، فاز نخست زیرگذر بروجن، محور بروجن به لردگان، راه روستایی چهارطاق کیار به وستگان بروجن و چهارخطه نقنه ـ همگین در محور بروجن ـ دهاقان از جمله این راهها به شمار می‌رود.

وی با بیان این که اقدامات قابل توجهی در حوزه راهسازی در طول دولت یازدهم و دوازدهم در استان شکل گرفت؛ تصریح کرد: این عملکرد در افزایش طول بزرگراه‌های استان قابل توجه است. ربیعی از دو برابر شدن طول بزرگراه‌های استان در طول هشت سال گذشته خبر داد وگفت: تا پایان دولت دهم ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۲۹۶ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تسریع در اجرای طرح راه‌آهن استان (مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد) را دیگر طرح مهم ارتباطی استان برشمرد و افزود: این طرح هم اکنون از ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زیرسازی برخوردار است. ربیعی تصریح کرد: احداث ایستگاه شهرکرد، هنوز وارد مرحله اجرایی نشده و پس از آنکه زمین موردنظر از سوی سپاه تحویل داده شود؛ پیمانکار مشغول کار خواهد شد. وی از اختصاص ۳۲۵میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه‌آهن استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار پیش‌بینی می‌شود عملیات زیرسازی طرح تا پایان سال به اتمام برسد.

قابل ذکر است چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.