شناسهٔ خبر: 94670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی :

روند احداث طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل مطلوب است

خبر معاون وزیر - طرح اقدام ملی اردبیل  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: روند احداث طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل مطلوب و مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، نعمت‌الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل در بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن اردبیل که با همراهی محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از مدیران شهرستان اردبیل صورت گرفت، اظهار داشت: در سفر به استان اردبیل بازدیدی را از طرح اقدام ملی مسکن انجام دادیم تا از نزدیک در جریان احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این استان قرار گیریم.

وی تصریح کرد: از سال گذشته احداث ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور شروع و هدف گذاری شده که به تناسب اجرای این طرح سهمیه استان‌ها نیز مشخص شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل نیز ساخت پنج هزار واحد مسکن از سال گذشته شروع شده تا شاهد واگذاری آن به متقاضیان فاقد مسکن و سرپناه باشیم.

ترکی افزود: سه هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرها احداث می‌شود که قرار شده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران در این زمینه استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند قرار بود در سطح کشور با قیمت مصوب زمین برای احداث واحدها در اجرای این طرح واگذار شود اما با پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، زمین رایگان در این استان در اختیار متقاضیان قرار گرفته تا اجرایی شدن این پروژه‌ها را با سرعت عمل بیشتر شاهد باشیم.

ترکی کیفیت احداث طرح اقدام ملی مسکن را در استان اردبیل مطلوب اعلام کرد و ادامه داد: حتی به نسبت پروژه‌های شخصی‌ساز و خود مالکی از لحاظ فنی و استانداردهای ملی و بین‌المللی ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل با کیفیت مناسب و مطلوب در حال انجام است.

وی اضافه کرد: قرار است بخش عظیمی از این واحدها تا پایان سال آینده به متقاضیان واگذار شود که در حال حاضر در ۷۰ واحد مسکن احداثی روند کار در مرحله نازک‌کاری است.

ترکی بیان کرد: در مرکز استان مقرر شده تا راه و شهرسازی با همکاری سایر مجموعه‌ها احداث طرح اقدام ملی مسکن را با آورده متقاضیان سرعت دهد و در کنار آن بانک‌ مسکن نیز موظف به پرداخت تسهیلات مورد نظر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش بر این است تا با سرعت بیشتر این واحدها تکمیل و تا اواخر سال آینده تحویل متقاضیان شود تا صاحبان طرح اقدام ملی مسکن بتوانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند.