شناسهٔ خبر: 94737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۳ماه نخست سال انجام شد

تردد بیش از ۴۹ میلیون خودرو در محورهای خوزستان

تردد خودروها درآزادراه - زنجان معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از تردد بیش از ۴۹ میلیون خودرو در محورهای استان در بهار امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد اطلا شجاعی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری تردد ۴۹ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۶۵ خودرو در محورهای استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به تردد ۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۶۶۸ وسیله نقلیه سنگین در بازه زمانی یاد شده، بیان کرد: در تردد خودروهای سنگین نیز شاهد کاهش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بودیم.

معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان محورهای پر تردد در ۳ماه نخست سال جاری را محور بندرامام ماهشهر، اهواز-شوش و ورودی شرق اهواز با تردد عنوان کرد و گفت: در این مدت سه میلیون ۲۱۵ هزار و ۶۳۵ تخلف سرعت غیرمجاز و ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۲۰۳ تخلف فاصله غیرمجاز در محورهای استان به ثبت رسیده است.

شجاعی ادامه داد: میزان تردد خودروها در خرداد نیز ۱۷ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۶۹ به ثبت رسید که این میزان نسبت به ماه قبل افزایش ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

به گفته وی سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در خرداد ماه ۳ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۶۸ خودرو بود که بیانگر افزایش ۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.