شناسهٔ خبر: 94750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۴۵۰۰ نفر در مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن

آخرین مهلت برای ثبت نام پنجمین مرحله طرح اقدام ملی مسکن در راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت‌نام ۴ هزار و ۵۶۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در این استان گفت: متقاضیان در شهرهای ارومیه، خوی، پلدشت، شوط، سیه‌چشمه و نقده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در این خصوص اظهار داشت: این مرحله از ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن اواخر خردادماه به مدت یک هفته انجام شد.

وی تاکید کرد: ۴٧ هزار و ٧۶٨ متقاضی در چهار مرحله قبلی در شهرهای مختلف استان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ٩ هزار و ۶٢۵ متقاضی تأیید نهایی شده‌اند.

حمزه لو با بیان اینکه متقاضیان مسکن ملی در استان، یک هزار و ٩٠٠ میلیارد ریال وجه مورد نیاز را واریز کرده‌اند، گفت: این میزان وجه توسط ۴ هزار و ٩٠٠ متقاضی این طرح در استان واریز شده است.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تمام متقاضیان در مرحله نخست ثبت‌نام باید ۴۰۰ میلیون ریال واریز کنند تا مراحل ساخت و ساز مسکن ملی در استان آغاز شود.

حمزه‌لو گفت: عملیات اجرایی ۵ هزار و ٣٣٧ واحد در شهرهای ارومیه، خوی، منطقه آزاد ماکو، بازرگان، پلدشت، شوط، مهاباد، نقده و اشنویه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج سال در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

طرح "اقدام ملی تولید وعرضه مسکن" به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.