شناسهٔ خبر: 94766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزش راه‌های استان اردبیل ۲۵ هزار میلیارد تومان است

جاده اردبیل.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه در استان وجود دارد و پنج هزار کیلومتر نیز راه روستایی داریم که ارزش آن ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، کلیم‌اله وثوقی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه در استان اردبیل وجود دارد و پنج هزار کیلومتر نیز راه روستایی داریم که هموطنان از آن تردد می‌کنند.

وی به موضوع نگهداری راه‌ها و همچنین اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت به رغم کمبود منابع اعتباری اشاره کرد و گفت: سالانه یک‌هزار میلیارد تومان منابع برای نگهداری راه‌های استان اردبیل نیاز است که در تأمین این منابع با محدودیت‌های جدی روبه‌رو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد این هزینه‌ها تأمین می‌شود و مجموع اعتبارات استانی و ملی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این اعتبارات به حوزه نگهداری اختصاص می‌یابد.

عضو شورای اداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد ناوگان باری استان هفت هزار و ۹۰۰ دستگاه و مسافری یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه است که تلاش می‌شود در طول سال از این طریق جابجایی بار و مسافر انجام شود.

وثوقی فعالیت پایانه مرزی بیله‌سوار را به رغم تعطیلی سالن مسافری یادآور شد و اضافه کرد: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تردد ناوگان باری از طریق این پایانه انجام می‌شود.

وی تعداد نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ نیروی حجمی در این اداره کل مشغول فعالیت هستند که ما سالانه ۲۵ میلیارد تومان منابع برای پرداخت حق و حقوق و مزایای آنها در نظر می‌گیریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل یکی از چالش‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را عدم اختصاص قیر مورد نیاز با گذشت چهار ماه از سال اعلام کرد و افزود: امکان خرید قیر از طریق اسناد خزانه وجود ندارد و با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قیمت قیر به جد ما با مشکل تأمین قیر برای کارخانه‌های آسفالت روبه‌رو هستیم.