شناسهٔ خبر: 94769 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های کرمان خبر داد

برنامه‌ريزی برای بهسازی ترمينال خارجی و نصب ILS باند جديد فرودگاه کرمان

فرودگاه کرمان مديرکل فرودگاه‌های کرمان از برنامه‌ريزی برای بهسازی ترمينال خارجی و نيز نصب سامانه ILS باند جديد فرودگاه کرمان در سال جاری خبر داد.

علی قاسم زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از مهمترین برنامه‌های اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان در سال ۱۴۰۰ می‌توان به تکمیل و انجام کارهای جزیی باقی مانده پروژه‌های احداث باند دوم فرودگاه کرمان و نیز توسعه و بهسازی ترمینال داخلی و نیز ساخت محوطه زمینی این فرودگاه اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه های کرمان همچنین از برنامه‌ریزی برای انجام وارسی پروازی طرح‌های ورودی- خروجی و اپروچ باند جدید فرودگاه کرمان و نیز نصب سامانه ILS این باند خبر داد و افزود: امسال برای تکمیل بهسازی بلوار ورودی فرودگاه کرمان و نیز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پروژه های تکمیل CIP، جابه جایی کارگو ترمینال و احداث پمپ بنزین فرودگاه، احداث تاکسیوی از ابتدای باند ۳۴ چپ تا محل آشیانه های رنگ شرکت ایرسا صنعت واقع در اراضی خارج و همجوار فرودگاه، بهسازی و استریپ سازی باند ۳۴ راست فرودگاه، ساماندهی آب های سطحی ناشی از باران در محدوده دو باند فرودگاه، احداث ساختمان CCTV و بهسازی ترمینال خارجی اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال پیگیری بهسازی عوامل پروازی فرودگاه‌های سیرجان و بم که مشکل شن زدگی و فرسودگی باند دارند، انجام می‌شود. همچنین برای احداث دیوار حفاظتی فرودگاه جیرفت و تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بم برنامه ریزی شده است.

قاسم زاده همچنین گفت: از دیگر برنامه‌های امسال اداره کل فرودگاه‌های کرمان در فرودگاه‌های اقماری استان می‌توان به نوسازی و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فرودگاه‌های سیرجان، رفسنجان و جیرفت، بهسازی شبکه برق رسانی فرودگاه جیرفت، همچنین بهسازی ترمینال و ساختمان های جنبی فرودگاه‌های اقماری و نیز ایستگاه‌های جبال بارز جیرفت و ایستگاه هوایی دربند اشاره کرد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای راه اندازی ایستگاه تکرار کننده «سنگبرپس» جهت برطرف کردن محدودیت ارتباطی واحد مراقبت پرواز با پروازهای غرب فرودگاه کرمان، وارسی سیستم روشنایی فرودگاه رفسنجان و وارسی سامانه کمک بصری باند جدید کرمان اشاره کرد.

قاسم زاده افزود: از ابتدای امسال برای افزایش پروازهای فرودگاه‌های استان برنامه‌ریزی شده که بخشی از این برنامه ها در فرودگاه کرمان و رفسنجان محقق شده و بقیه در دست پیگیری است.