شناسهٔ خبر: 94779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۲۶ هزار و ۹۴۱ متر مربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

رفع تصرف اراضی.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۲۶ هزار ۹۴۱ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش ۲ هزار و ۳۶۷ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال( ۲۳۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) در سه ماهه نخست سال جاری توسط یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری بیان داشت: ماموران فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل در قالب ۱۸ پرونده با اجرای احکام مراجع قضایی موفق به خلع ید و رفع تصرف این مقدار از اراضی شده‌اند.

وی بیشترین رفع تصرف را در زاهدان و مربوط به استرداد زمین ١٣۵٠٨متر مربعی ذکر کرد و افزود: این زمین با کاربری ورزشی سال ۶۳ واگذار شده بود که بدون هیچ عملیاتی در این زمینه برای خدمات رسانی به مردم پس از ۴۰سال با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به مالکیت دولت برگشت داده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی انجام و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

وی افزود: همکاران ما در یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

اکبری تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی تحت پوشش درسراسر شهرستانهای تابعه است.