شناسهٔ خبر: 9484 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جدول مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی ادارات کل استان‌ها در هفته گذشته؛

احداث و بهسازی ۱۷۷ کیلومتر راه در زنجان/ آسفالت بیش از ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در سمنان/ پایان عملیات احداث بزرگراه ساوه - همدان تا تابستان

راهداری احداث و بهسازی ۱۷۷ کیلومتر راه در زنجان و پایان عملیات احداث بزرگراه ساوه - همدان در تابستان امسال، تکمیل واحدهای مسکن مهر در برخی استان‌ها، سفر یکروزه رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور به کرمانشاه برای بازدید از راه‌ها و نقاط پر حادثه و پیشرفت پروژه‌های عمرانی برخی از اتفاقاتی هستند که در هفته گذشته در استان‌های مختلف کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جدول زیر خلاصه‌ای از فعالیت‌های عمرانی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت آمده است:

نام استان

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

زنجان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی زنجان از احداث و بهسازی ۱۷۷ کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر ۷۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در یک سال گذشته خبر داد و افزود: سالن ترمینال ۲ ایستگاه راه آهن زنجان واقع در محور قزوین – زنجان – میانه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

ایرانشهر

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي ايرانشهر از آمادگی افتتاح ۸۵۳ واحد مسكن در شهرستان‌هاي ايرانشهر، چابهار و كنارك خبر داد.

گیلان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به عملکرد دو ساله این وزارتخانه در حوزه‌های حمل و نقل و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات عملکرد آخوندی بسیار مثبت ارزیابی می‌شود؛ ما باید متناسب با امکانات و اعتبارات انتظار داشته باشیم.

هرمزگان

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از مطالعه احداث بزرگراه میناب ـ جاسک خبر داد و افزود: مطالعه احداث این بزرگراه به طول ۲۲۰ كيلومتر در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود با تکمیل این مطالعات در آینده‌ای نزدیک عملیات احداث آن نیز آغاز شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر بندرعباس از رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر در سه ماه نخست سال ۹۴ خبر داد.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان عملیات ساخت ۴۶۵ متر خط ریل پایانه تخلیه و بارگیری گندم در پسکرانه بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.

مرکزی

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزيابي مثبت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دو سال گذشته تأکید کرد: دولت باید بر تلاش خود برای اختصاص بودجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی بیافزاید.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی ضمن اعلام افتتاح دو هزار و ۶۴۱ واحد مسکن مهر در جنوب کرمان از روکش آسفالت حدود ۱۴۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و همچنین آسفالت ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی در یک سال گذشته در این منطقه خبر داد.

کرمانشاه

داود کشاورزیان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ای كشور در سفر يك روزه به استان كرمانشاه از راه‌ها و نقاط پر حادثه استان بازديد و مشكلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

آذربایجان شرقی

نماینده مردم بستان آباد ضمن تأکید بر وجود مشکلات اقتصادی در بحث تأمین اعتبارات و منابع برای آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی اعلام کرد: روند تکمیل و ساخت پروژه‌های ریلی نیز سرعت بیشتری نسبت به قبل گرفته است.

سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان از احداث ۱۳ کیلومتر بزرگراه و ۲۷ کیلومتر راه روستایی و همچنین آسفالت بیش از ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در دو سال گذشته در استان خبر داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از برنامه ۲۰ساله توسعه حمل و نقل استان به ارزش ۲۵۰ هزار ریال خبر داد و گفت: امید است پروژه‌های مسکن مهر استان نیز با پیشرفتی ۷۰ درصدی در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد.

همدان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی همدان از پیشرفت بالای عملیات احداث آزادراه ساوه - همدان خبر داد و گفت: ۳۰ کیلومتر باقی مانده این پروژه نیز هم اکنون در حال اجرا است.

خراسان جنوبی

مدير کل راه و شهرسازي خراسان جنوبی از بهره‌برداری دو هزار و ۳۳۱ واحد مسکن مهر در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: پرونده مسکن مهر خراسان جنوبي سال آینده بسته می‌شود.

ایلام

رئيس اداره راه و شهرسازي مهران از مراحل پایانی ساخت و بهسازی کنارگذر جنوبی این شهر به طول هفت کیلومتر خبر داد  و گفت: اين كنار گذر براي زمان هاي خاص سال از جمله اربعين حسيني (ع) كه شهر مهران به عنوان ميزبان خيل عظيم زائران آقا ابا عبدالله الحسين (ع) براي تسهيل تردد خودروها احداث شده است.

مازندران

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: سه هزار و ۱۲۱ واحد مسکن مهر در استان آماده افتتاح است.

نظر شما