شناسهٔ خبر: 94842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت؛

بازسازی و نصب مجدد بيش از ۳۰۰۰ انواع تابلو های ايمنی راهها در شمال استان کرمان

بازسازي و بكارگيري مجدد  بيش از 3 هزار انواع تابلو هاي ايمني طی سه ماهه اول امسال و با هدف صرفه جويی در هزينه ها بيش از ۳۰۰۰ انواع تابلو و علائم ايمنی در كارگاه های امانی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان تعمير، بازسازی و سپس در محور های برون شهری شمال استان كرمان نصب شدند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (كرمان)، سيدحمزه روح الامينی رئيس اداره ايمنی راه های اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اینکه تابلو‌ها در معرض آسیب‌های ناشی از عوامل نامساعد محیطی مانند گردوغبار، برخورد ناشی از تصادفات خودرو‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی قرار دارند و باید به بهترین شکل ممکن به رانندگان اطلاع رسانی کنند، همواره نیاز به بهینه سازی مستمر دارند.

روح الامينی افزود: به منظور صرفه جويی در هزينه های هنگفت ساخت تابلو ها و علايم ايمنی راه ها، اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از ابتدای سال گذشته كارگاه امانی را راه اندازی نمود و در اين راستا موفق شد از ابتدای امسال تاكنون بيش از ۳ هزار، انواع تابلوی مسيرنما، بال كبوتری، خطر نمای پل و... را تعمير و بازسازی نمايد.

وی در ادامه گفت: در اين كارگاه يك دستگاه خط كش، يك دستگاه گاردريل كوب،كاتر پلاتر جهت برش شبرنگ و طراحی نقوش علائم ايمنی و... در راستای اين اقدامات خريداری و بكارگيری شده است.

روح الامينی با اشاره به اينكه تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده ‌ها نقش موثری در پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی دارند، خاطرنشان كرد: مهمترین کاربرد تابلو‌ها راهنمای مسیر در معابر برون شهری، مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر جهت کاهش زمان سفر و دست یابی آسان‌تر به مقصد است.

وی افزود: یکی از مهمترین مباحث ترافیکی در راه‌ها استفاده از علائم، تابلو‌های افقی و عمودی و تجهیزات ایمنی نصب شده در جاده‌ها می‌باشد که به منظور هدایت بستر استفاده کنندگان از راه در جهت کاهش پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش صدمات ناشی از حوادث ترافیکی بکار می‌روند.

رئيس اداره ايمنی راه های اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با بیان اینکه تابلو‌های ترافیکی می‌توانند خسارت‌های جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانند، ادامه داد: تابلو‌ها با هدف آگاهی بخشی به رانندگان ایجاد شده اند و نقش مهمی در کنترل سرعت، محافظت از عابران پیاده، موقعیت جغرافیایی و مسیر هشدار‌های ترافیکی و … دارند.

وی با بيان اينكه در سه ماهه اول امسال همچنين ۱۱۰۰ كيلومتر از محورهای مواصلاتی استان خط كشی شده است، تصريح كرد: بازسازی و اصلاح نقوش و نصب ۸۵ متر مربع تابلوی اطلاعاتی محورهای مواصلاتی استان و نصب يكهزار انواع علائم ايمنی در محورهای اصلی و روستايی از ديگر اين اقدامات اين مي باشد.

روح الامينی با اشاره به اهميت نصب گاردريل در جاده ها يادآور شد: با تعمير و اصلاح و استفاده مجدد از گاردريل ها در سه ماهه اول امسال مبلغی حدود ۷۰ ميليارد ريال صرفه جويی شد و بيشترين گاردريل ها در محورهای شهداد، بافت، سيرجان، راور، رفسنجان، انار، شهربابك و شهرستان كرمان نصب شده است.