شناسهٔ خبر: 94861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

توسعه مشاغل خانگی باعث بالابردن کیفیت زندگی برای ساکنین محلات هدف می‌شود

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با مهم خواندن نقش توسعه مشاغل خانگی در ارتقا و توانمندسازی ساکنین محلات هدف گفت: مهمترین حسن کسب‌وکار خانگی در محلات هدف بالا بردن کیفیت زندگی برای ساکنین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه در حاشیه همایش ویدئو کنفرانس"نقش توسعه مشاغل خانگی در ارتقا و توانمند سازی ساکنین محلات هدف افزود: راه اندازی مشاغل خانگی سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانواده، افزایش آگاهی اقتصادی، افزایش استقلال مالی و پس‌انداز و توان ریسک‌پذیری و نوآوری خواهد شد که تحقق این امر برای ساکنین محلات هدف باعث ارتقای وضعیت اقتصادی و حتی مشارکت پذیری اجتمعی و فرهنگی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که در استانهای کشور اجرا می شود گفت: طرح پایلوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان، طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ۲۴ استان، توانمند سازی خانواده های زندانیان در استان تهران و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان طرح‌هایی است که مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی شکل گرفته است.

محبت‌خواه در پایان تاکید کرد: امروزه مشاغل خانگی به عنوان ابزاری موثر برای تقویت بنیه اقتصادی و افزایش سطح توانمندی‌های فردی و اجتماعی شاغلین در آنها مورد توجه دولت‌ها است و بدون شک توسعه هدفمند و درست آنها می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت‌های شغلی برای به ویژه ساکنان محلات هدف و زنان ایفا کند.

در این همایش که به میزبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد شهرداری های ۴۶ شهر استان تهران و ۵ منطقه ادارات کل راه و شهرسازی (استان‌های همجوار با استان تهران) حضور داشتند.