شناسهٔ خبر: 94905 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت ۱۵۲۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۲۱۳۴۸ واحد در بافت فرسوده/تمدیدمهلت ثبت‌نام‌ در انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی تا ۱۳ تیر

شهر تهران پرداخت ۱۵۲۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده و مضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تامین مسکن دریانوردان در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین مسکن دریانوردان در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیگیری می‌شود، در خصوص حادثه دو اتوبوس گفت: اتوبوس خبرنگاران تولید مدل ۱۳۸۵ بوده و معاینه فنی داشته و بعد از سانحه هم کارشناس نقص فنی در آن مشاهده نکرده است ولی در اتوبوس سربازان تخلف شرکت محرز است.

توسعه شهرک‌های هدفمند سیاست وزارت راه و شهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های هدفمند سیاست وزارت راه و شهرسازی است، گفت: شهرک‌های علم‌وفناوری در شهرهای جدید احداث می‌شود.

پیگیری الگوی توسعه شهرک‌های دانش‌بنیان در شهر جدید هشتگرد

وزیر راه و شهرسازی از اهتمام این وزارتخانه برای مشارکت در فرآیند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم مبادله سه تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد،  با اشاره به ظهور فرصت‌های جدید برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر از تخصیص ۲۸۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری پردیس  خبر داد و افزود: سال‌ها است که ۹۰ هکتار زمین به این مجموعه واگذار شده اما این ۹۰ هکتار هم به صورت کامل تحویل داده نشده بود.  در گام اول وظیفه ما ارایه تعهدات باقیمانده است و در گام بعد واگذاری ۲۸۰ هکتار اراضی جدید را در دستور کار قرار دادیم.

با الحاق روستاهای قلعه‌شور و کیجی به محدوده طرح جامع شهر بهارستان موافقت نشد

شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران با عدم الحاق روستاهای قلعه‌شور و کیجی به محدوده طرح جامع بهارستان و تثبیت آنها در حریم شهر، موافقت کرد.

موافقت با الحاق روستای جمکران به شهر قم بر اساس طرح جامع

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در تازه‌ترین مصوبه خود که به استاندار قم ابلاغ شد با الحاق روستای جمکران به شهر قم بر اساس طرح جامع آن شهر، موافقت کرد.

پارک علم و فناوری پرند احداث می‌شود

حبیب‌اله طاهرخانی، در مراسم مبادله سه تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از برنامه‌ریزی برای احداث پارک علم‌وفناوری در شهر جدید پرند خبر داد.

۱۵۲۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۲۱۳۴۸ واحد در بافت فرسوده پرداخت شد

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۱ هزار و ۳۴۸ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است رقم این تسهیلات را یک‌ هزار و ۵۲۴ میلیاردتومان، برشمرد.

۱۱۷ میلیاردتومان از محل تسهیلات به اجرای طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شد

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن از افتتاح حساب بیش از ۲۳۴ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آن بانک برای اجرای طرح خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب بانک را از آورده متقاضیان معادل ۸ هزار و ۱۴۹ میلیاردتومان برشمرد.

سقف تسهیلات نوسازی در بافت‌فرسوده ۳۰۰ میلیون تومان شد+شرایط بازپرداخت

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزایش سقف تسهیلات نوسازی در مناطق بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان و شرایط بازپرداخت آن را اعلام کرد.

۵۰ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد

محمدرضا شاملو معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد، اجرای طرح ایمن‌سازی روستاها را نیازمند تامین اعتبار دانست و بر محقق شدن آن در سال‌جاری با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور تاکید کرد.