شناسهٔ خبر: 94916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست هم اندیشی حمل و نقل جاده ای کالای استان تهران

جلسه هم اندیشی حمل و نقل کالای تهران معاون حمل و نقل استان تهران: در حوزه جابه جایی كالا و مسافر خصوصاً در بخش ناوگان عمومی نیازمند نظارت بیشتر برای دستیابی به سلامتی بار و مسافر در سطح جاده هاست كه پلیس راه با حضور به موقع و امكانات در اختیار می تواند مدد كار بخش حمل ونقل جاده ای باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، صبح امروز نهم تیرماه جلسه هم اندیشی و تبادل نظربین بخش حمل ونقل جاده ای استان و پلیس راه با حضور فرمانده پلیس راه شرق استان، جانشین پلیس راه تهران بزرگ، جانشین پلیس راه غرب تهران، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، رئیس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل، رئیس انجمن صنفی حمل و نقل کالا، رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان جاده ای کشور، رئیس کانون انجمن صنفی رانندگان استان تهران دبیر انجمن بوژی داران برگزار شد.

ابوالفضل جمالی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان تهران در این جلسه طی سخنانی هماهنگی، تعامل و تبادل نظر بین بخش حمل ونقل جاده ای استان و پلیس راه را راهبردی و بسیار نزدیك خواند و با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر برای اقدامات جاری خواستار اقدامات پیشگیرانه بخش حمل ونقل و پلیس راه استان شد .

جمالی با اشاره به اهمیت مقوله ترافیک بین جاده ای، سلامت تردد و اهمیت جان و مال انسان ها اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف عالیه در حوزه ایمنی تعامل و همكاري مناسب بين دستگاه‌های متولی امر نقش بسزایی دارد که خوشبختانه با تلاش و كوشش عزيزان و برنامه ریزی های مدون شاهد ترددی ایمن باشیم.

وی افزود: بخش حمل ونقل جاده ای در حوزه جابه جایی كالا و مسافر خصوصاً در بخش ناوگان عمومی نیازمند نظارت بیشتر برای دستیابی به سلامتی بار و مسافر در سطح جاده هاست كه پلیس راه با حضور به موقع و امكانات در اختیار می تواند مدد كار بخش حمل ونقل جاده ای باشد.

سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس راه شرق استان تهران نیز در ادامه با تقدیر و تشکر از همکاری پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران در اجرای طرح های ایمنی در سطح استان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل، تفاهم و همکاری سازنده‌ای طی سال‌های اخیر بین پلیس‌راه و مجموعه حمل‌ونقل جاده‌ای خصوصا در عرصه هوشمندسازی نظارت جاده‌ای و کنترل و نظارت بر جریان ترافیک از طریق سامانه‌های هوشمند وجود داشته که در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

رئیس پلیس راه شرق استان نیز تعامل بین دو بخش حمل ونقل جاده ای و پلیس راه را مثبت ارزیابی كرد و با اشاره به لزوم كار مشترك بین دو بخش گفت: تداوم این نشست ها و اجماع نظر كارشناسان كمك موثری برای دستیابی به ایمنی پایدار در بخش حمل ونقل و ایمنی عبور و مرور است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مردم از کمربند ایمنی استفاده می کنند تصریح کرد: با توجه به مقوله فرهنگ سازی با استفاده از رسانه ها می توان کارنامه ی مزایای بارنامه و خاصیت بارنامه را هم با فرهنگ سازی به درجه بالایی رساند.

سرهنگ کهریزی با اشاره به اینکه عدم توجه راننده به جلو و خواب آلوگی از عوامل مهم تصادفات جاده ای است افزود: می طلبد سرمایه های انسانی و اقتصادی را در راستای جهت دهي فرهنگ و آموزشهای عمومی جامعه در خصوص ايمنی حفظ کرد.

این گزارش حاکی است: هر یک از حاضرین در جلسه به تبادل نظر و تدوين سياستهای لازم در جهت ارتقای سطح ايمنی راهها و حمل و نقل کالا و ترددی امن در استان پرداختند.