شناسهٔ خبر: 94945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد:

افتتاح تقاطع غیرهمسطح کلیشاد / آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم کمربندی جنوب غرب اصفهان

افتتاح پل کلیشاد و کلنگ زنی قطعه سوم کمربندی جنوب غربی اصفهان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امروز مراسم افتتاح پل کلیشاد و آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ پیش از ظهر امروز (۱۰ تیرماه ۱۴۰۰) آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح کلیشاد و آغاز عملیات اجرای قطعه سوم از پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان برگزار شد.  

در حاشیه این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح وضعیت این پروژه‌ها اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح کلیشاد، قطعه آخر از پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان بوده که محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب‌آهن است.  

وی افزود: مسیر کمربندی جنوب غرب اصفهان که محور اصفهان- شهرضا وكمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌كند جمعاً ۱۷ كيلومتر است که شروع این محور از محل پل راهداران (تقاطع غيرهمسطح) در محور اصفهان-شيراز، حد واسط مجتمع مسكونی شهرك سپاهان‌شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه بوده و پس از تقاطع، با محور ابريشم-آبنيل به محور آزادراه ذوب‌آهن در محل تقاطع كليشاد ختم می‌شود.  

قاری‌قرآن اظهار کرد: این پروژه به چهار قطعه تقسیم‌بندی شده، قطعه نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است. قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل است که این بخش از پروژه نیز تا کنون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و با توجه به اتمام قرارداد در حال برنامه‌ریزی لازم جهت تکمیل آن هستیم.  

وی ادامه داد: قطعه سوم حد فاصل پل آبنيل تا پل کلیشاد است که مراحل قانونی اجرای این پروژه انجام و دارای پیمانکار منتخب بوده و امروز نیز عملیات اجرایی این قطعه به طول ۴.۵ کیلومتر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطعه چهارم این پروژه (پل کلیشاد) امروز افتتاح شد گفت: در بحث پروژه‌های عمرانی کل استان در مقاطع مختلفی از سال ۹۹ طرح‌های باقیمانده از سنوات قبل را تکمیل و بازگشایی کردیم که تقاطع غیرهمسطح کلیشاد نیز از این جمله بود و قبل از ایام نوروز بازگشایی و تقدیم مردم عزیز استان شد.  

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز سیاست ما همچون سال گذشته تمرکز بر پروژه‌های باقیمانده از سنوات قبل و تکمیل پروژه‌های جدید تعریف شده در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است. اذعان داشت:  محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور مثل زرین شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند که کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.  

وی ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبار لازم و به موقع، رفع مشکل معارضین و انجام آسفالت بتوان هر دو قطعه (سوم و چهارم) این پروژه را تکمیل و در سال جاری به بهره‌برداری رساند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه این مراسم‌ها اظهار داشت: در سنوات اخیر یکی از اولویت‌هایی که وزیر راه و شهرسازی تعریف کردند میراثی نشدن پروژه‌ها و تلاش در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و باقیمانده سنوات گذشته بوده است.  

وی افزود: خدا را شاکریم که با تلاش و همت بکار گرفته شده بیش از ۸۰ درصد این پروژه‌های سنواتی، افتتاح و یا تعیین تکلیف شده‌اند.  

امانی با بیان اینکه ۲۳۱ هزار کیلومتر راه در سطح کشور داریم اظهار کرد: از این میزان ۳۳ هزار کیلومتر مربوط به راه‌های شریانی و اصلی بوده که ۹۰ درصد بار و مسافر و اقتصاد کشور به آن مربوط می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی کشور دارای خرابی شدید است گفت: تلاش‌های لازم جهت تامین اعتبار و تعریف بودجه صورت گرفته است که در این رابطه کمک مجلس را می‌طلبد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان داشت:  استان اصفهان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست کار و تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در حین مناقصه و ارزیابی دارد ما نیز با کمک خدا به مردم این استان قول داده‌ایم تا بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بحث پروژه‌های راه‌های استان انجام شود.