شناسهٔ خبر: 94964 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت

تولید تجهیزات تصفیه توازن کشتی‌ها برای نخستین بار در ایران/ خدمات کشتیرانی به بخش خصوصی سپرده می‌شود/ تصویب و ابلاغ «قانون کشتیرانی تجاری ایران»/ استقبال از سرمایه‌گذاری در بندر اقیانوسی جاسک

کشتی باری تولید تجهیزات تصفیه توازن کشتی‌ها برای نخستین بار در ایران، سپرده شدن خدمات کشتیرانی به بخش خصوصی، تصویب و ابلاغ «قانون کشتیرانی تجاری ایران» و استقبال از سرمایه‌گذاری در بندر اقیانوسی جاسک از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

 تولید تجهیزات تصفیه توازن کشتی‌ها برای نخستین بار در ایران

حسین عباس نژاد گفت: در شرایط کنونی که شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشتیرانی ایران اعمال می‌شود و آمریکایی‌ها هم خیلی تبلیغات کردند که به همه کشورها بگویند شناورهای ایران ایمنی لازم را ندارند و حتی گفتند آ‌ب‌های ایران ایمن نیست و در آن زمان بیشتر به دنبال این بودند که تاثیرگذاری تحریم‌ها را نشان بدهند.

حمل و نقل دریایی پس از شیوع کرونا یک روز هم متوقف نشد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی از مسوولان خواست دریانوردان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند چرا که در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارند.

خدمات کشتیرانی به بخش خصوصی سپرده می‌شود 

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ساخت شناور در برخی کشورها یک سال و در ایران ۱۲ تا ۱۵سال زمان می‌برد، گفت: ۳ هزار موتورلنج داریم که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله باید با شناورهای جدید، تولید داخل جایگزین شوند.

ظرفیت بنادر ایران در دولت تدبیر و امید حداقل ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی بر توسعه ناوگان دریایی و تقویت نیروی انسانی کارآمد و توسعه فرصت های شغلی در زمینه اقتصاد دریامحور تاکید کرد و گفت: ظرفیت بنادر ایران در دولت تدبیر و امید حداقل ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافت.

تصویب و ابلاغ «قانون کشتیرانی تجاری ایران»

معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی گفت: قانون جدید دریایی ایران به نام قانون کشتیرانی تجاری ایران در مرحله تصویب و ابلاغ است.

ایران؛ دومین ناوگان بزرگ صیادی در اقیانوس هند را دارد

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سازمان شیلات؛ یکی از اعضای خانواده بزرگ ارگان‌های دریایی کشور است که مأموریت ایفای نقش در حوزه امنیت غذایی را دارد.

استقبال از سرمایه‌گذاری در بندر اقیانوسی جاسک

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین مسکن دریانوردان در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیگیری می‌شود، در خصوص حادثه دو اتوبوس گفت: اتوبوس خبرنگاران تولید مدل ۱۳۸۵ بوده و معاینه فنی داشته و بعد از سانحه هم کارشناس نقص فنی در آن مشاهده نکرده است ولی در اتوبوس سربازان تخلف شرکت محرز است.

تسهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مطالبات دریانوردان در زمینه تامین مسکن، افزایش حقوق و سایر خدمات رفاهی تا حصول به نتیجه پیگیری می‌شود از سهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی خبر داد.