شناسهٔ خبر: 95018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

حمل کالاهای اساسی فارس سرعت می گیرد

حمل کالای اساسی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه از ابتدای طرح حمل و جابه‌جایی کالاهای اساسی، ۴۲ هزار تن کالا توسط ناوگان استان جابه‌جا شده است گفت: با توجه به اهمیت موضوع تخلیه بنادر از کالاهای دپو شده خصوصاً کالای های اساسی و نهاده های دامی از بندر امام خمینی (ره) علاوه بر استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالای استان ، ماشین آلات راهداری فارس نیز به میدان آمده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه از ابتدای طرح حمل و جابه‌جایی کالاهای اساسی، ۴۲ هزار تن کالا توسط ناوگان استان جابه‌جا شده است گفت: با توجه به اهمیت موضوع تخلیه بنادر از کالاهای دپو شده خصوصاً کالای های اساسی و نهاده های دامی از بندر امام خمینی (ره) علاوه بر استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالای استان ، ماشین آلات راهداری فارس نیز به میدان آمده اند.

سیاهپور افزود: روند جابه‌جایی و حمل کالاهای اساسی استان فارس از پایانه بار بندر امام (ره) با بکارگیری ناوگان راهداری استان تسریع می یابد.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام فراخوان برای تخلیه و جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام به استان ، علاوه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل کالای استان ، ۲۶ دستگاه کامیون شامل ۱۵ دستگاه ولوو اف ام و ۱۱ دستگاه بنز مایلر از ستاد این اداره کل و ادارات شهرستان های تابعه نیز به این بندر اعزام شده اند و امید داریم روند جابه‌جایی تسریع یابد.

سیاهپور خاطرنشان ساخت: در این خصوص برای انجام هماهنگی های بیشتر، جلساتی برای تسریع در حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی به مقصد فارس با مدیران پشتیبانی امور دام استان، شرکت های حمل و نقل کالا نیز برگزار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس هم چنین گفت: روند حمل و جابه‌جایی کالاهای اساسی در روزهای آتی همچنان ادامه دارد و به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و کمیته ای تحت عنوان کمیته حمل کالاهای اساسی برای رصد جریان حمل و نقل و اعزام ناوگان نیز در این اداره کل تشکیل شده است.

گفتنی است حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره) همواره یکی از دغدغه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ویژه در سه ماهه نخست هر سال می باشد که با توجه به دپوی کالاهای اساسی استان در این بندر به ویژه نهاده های دامی این موضوع از حساسیت ویژه ای برخوردار است.