شناسهٔ خبر: 95160 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان عنوان کرد:

رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان/گسترش تبادلات تجاری با ایجاد زیر ساخت‌های جدید

تخلیه بار بنادر مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان طی سه ماهه سال ابتدایی سال خبر داد.

قاسم عسکری‌نسب، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تشریح عملکرد سه ماه ابتدای سال در بنادر غرب این استان اظهار داشت: دراین مدت ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۶۱۹ تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده است که این امر نشان از رشد ۱۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد .

وی افزود: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۹۱ تن با رشد ۱۹۳ درصدی مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۸۲۵ هزار و ۶۲۸ تن کالا‌های دیگر نیز غیر نفتی بوده است.

این مقام مسئول رشد کالاهای غیر نفتی را در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

عسکری نسب توسعه عملیات دریایی و بندری درغرب هرمزگان را حاصل اجرای دقیق طرح توسعه‌ای براساس برنامه‌های مطالعاتی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای تخلیه و بارگیری انواع کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی و برخورداری از تجهیزات مناسب بارگیری و  مزیت‌های گمرکی شاهد استقبال صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم.

وی افزود: این امر زمینه‌ساز گسترش تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس شده و از منظر دیگر با رونق و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه زمینه ایجاد اشتغال جدید برای جوانان منطقه را فراهم خواهد آورد.