شناسهٔ خبر: 95193 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه شهدای خرم آباد خبر داد:‌

اتمام طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد تا پايان مردادماه/ پيشرفت ۵۰ درصدی پروژه بهسازی ترمينال فرودگاه

علی کاملی.فرودگاه خرم آباد مدير فرودگاه شهدای خرم آباد از اتمام پروژه توسعه اين فرودگاه شامل تکميل باند، بهسازی سطوح پروازی، ساخت جاده حفاظتی و استريپ‌سازی تا پايان مرداد ماه خبر داد.

علی کاملی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه فرودگاه خرم‌آباد با پیگیری انجام شده و تهاتر مطالبات پیمانکار با تغییر کارفرما و انتقال آن از اداره کل راه و شهرسازی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از بهمن ۹۹ از سر گرفته شد و مقرر بود طی یک برنامه زمان‌بندی تا پایان خرداد سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد افزود: به دلیل بروز مشکلاتی در انتقال قرارداد، زمان‌بندی جدیدی برای انتهای پروژه در نظر گرفته شده و تا پایان مرداد به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه شامل  تکمیل باند، بهسازی سطوح پروازی، ساخت جاده حفاظتی و استریپ سازی است.

وی همچنین با اشاره به انجام مرحله اول بهسازی ترمینال فرودگاه خرم‌آباد برای استفاده بهینه از فضای موجود، گفت: با اجرای این طرح و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، فضای قابل استفاده ترمینال فرودگاه برای مسافران به ۴۳۰۰ مترمربع افزایش می‌یابد.

کاملی همچنین با بیان اینکه گام‌های بلندی برای توسعه هوانوردی عمومی در استان لرستان برداشته شده، عنوان کرد: تاکنون تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی دراین زمینه اعلام آمادگی کرده و طرح‌های اولیه را ارایه کرده‌اند. همچنین به استانداری و فرمانداری‌های لرستان اعلام شده که می‌توانند از باندهای خاکی در اختیار برای برقراری پروازهای تفریحی و آموزشی استفاده کنند.