شناسهٔ خبر: 95302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آینده ای نزدیک صورت می پذیرد؛

افتتاح چندین پروژه مهم راه و شهرسازی در لرستان

زیرگذر فیروزآباد مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان از افتتاح چندین پروژه مهم در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، وحید کرم‌الهی مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان از افتتاح چندین پروژه مهم در استان خبر داد و اظهار کرد: در ماه‌های پایانی دولت هستیم و با وجود محدودیت‌های اعتباری و شرایط سخت اقتصادی با عزم، اراده و تلاش دولتمردان و پیگیری در وزارت راه و شهرسازی  کارهای خوبی در استان انجام شده و در حال اتمام است که بزودی به بهره‌برداری خواهند رسید و مردم از این منافع و مواهب  پروژه‌ها استفاده خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین پروژه‌ای که در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید آزادراه خرم‌آباد-بروجرد است، افزود: با وجود این پروژه مسیر خرم‌آبادبه بروجرد را از ۱۰۰ کیلومتر به ۶۸ کیلومتر کاهش می‌دهد یعنی ۳۲ کیلومتر کاهش مسافت خواهیم داشت.
مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه زمان سفر از خرم‌آباد به بروجرد حداکثر به ۴۰دقیقه می‌رسد که این در صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از سوانح جاده‌ای و تسریع در صنعت حمل ونقل شمال به جنوب موثر خواهد بود و منشا تحول برای استان است.
کرم‌الهی بیان داشت: پروژه دیگر توسعه فرودگاه خرم‌آباد است که تا پایان مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: در حوزه راه‌ها نیز در اداره کل راه و شهرسازی لرستان، ۲۵ کیلومتر چهارخطه را به اتمام رساندیم که بار زیر ترافیک قرار خواهد گرفت. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: پروژه زیرگذر فیروزآباد به طول ۱.۲کیلومتر به اتمام رسیده است و در روزهای آتی شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن خواهیم بود. 
وی گفت: پل کاکارضا نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
کرم‌الهی اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه‌های راه و شهرسازی لرستان، ۱۵۰ میلیارد تومان است که با توجه به طول زمانی که صرف اجرای این پروژه‌ها شده است ارزش تقریبی آنها حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه  در حوزه بازسازی خسارات ناشی از سیل، همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای حدود ۲۸ پل بزرگ و کوچک و آبرو را به بهره‌برداری رساندند که مهمترین آنها پل بزرگ بابازید، پران پرویز و پل حیات‌الغیب و ۲۵ دستگاه پل و آبروهای دیگر با صرف اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان است  آماده افتتاح هستند، بیان داشت: این پروژه‌ها ماحصل تلاش وهمدلی  همکاران، بخش خصوصی، پیمانکاران، مشاوران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بوده است. 
وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در پروژه بزرگ آزادراه خرم‌آباد-بروجرد سنگ تمام گذاشتند و‌ دولت نیز منابع مالی بسیار خوبی به این پروژه تزریق کرده است و تاکنون ۱۴۰۰میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است و جادارد به عنوان خدمتگزار مردم در راه و شهرسازی لرستان از زحمات همگی از جمله وزیر راه و شهرسازی، استاندار، معاون امور عمرانی استانداری، پیمانکاران، مشاوران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) قدردانی کنم.
کرم‌الهی بیان داشت: امیدوارم این دست تلاش‌ها موجب رضایت الهی و مردم شریف لرستان باشد.