شناسهٔ خبر: 95326 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

آغاز احداث ۱۹۲ هزار واحد مسکن محرومان در کشور/۱۳۱ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد به اتمام رسید/ تخصیص ۱۳۷۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بلاعوض و کم بهره

حمید رضا سهرابی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه برنامه بنیاد برای احداث مسک محرومان ۲۴۳ هزار واحد است از اتمام و تحویل ۱۳۱ هزار واحد خبر داد و رقم تسهیلاتی که به اجرای طرح تخصیص می یابد را ۱۳۷۰۰ میلیاردتومان، برشمرد.

حمیدرضا سهرابی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه ترین روند اجرا و تکمیل مسکن اقشار کم درآمد را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برنامه بنیاد برای احداث مسکن محرومان برای دو سال گذشته ۲۴۳ هزار واحد است، گفت: تاکنون احداث ۱۹۲ هزار و ۵۰۰واحد آغاز شده که از این تعداد، ۱۳۱ هزار واحد به اتمام رسیده است.

سهرابی افزود: در مجموع ۱۳۷۰۰ میلیاردتومان بلاعوض و تسهیلات کم بهره به واجدان شرایط این طرح تخصیص خواهد یافت که از این میزان، ۵۵۰۰ میلیاردتومان کمک بلاعوض و بقیه تسهیلات کم بهره است.

وی ادامه داد: از ۲۴۳ هزار واحد مسکن محرومان برنامه ریزی شده، ۱۰۰ هزار واحد از حساب ۱۰۰ امام (ره) تامین هزینه شده که ۸۶ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است. همچنین برنامه مسکن دومعلولان در مجموع ۶۵۰۰ واحد بوده که ۵۱۰۰ واحد تکمیل و تحویل شده است.

به گفته میرکل بنیاد مسکن، در خصوص مسکن محرومان، بنیاد برای احداث ۲۰ هزار واحد نیز با بنیاد مستضعفان تفاهم کرده است. همچنین ۱۱۶ هزار واحد نیز از سهمیه ۲۴۳ هزار واحدی در تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه در حال اجراست که از این میزان، ۶۶ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کم بهره در سال جاری از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، توضیح داد: احداث مسکن محرومان در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، حراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان و گلستان به اتمام رسیده است و در سایر استان ها نیز در حال انجام است.