شناسهٔ خبر: 95355 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحدمسکن مهر در دولت تدبیر و امید به اتمام رسید/نوسازی ۳۷۰ واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده/۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود

 نشست بررسی افتتاحات حوزه راه و مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی ۵۵ درصد قمیت مسکن ملی تسهیلات به متقاضیان ارایه می‌شود، گفت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۷۰۰ هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر وامید تمام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۱ تیر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی شامل ۵۱ هزار واحد مسکن ملی و مهر به فرمان رییس‌ دولت دوازدهم، ضمن تاکید بر نقش حمایتی دولت از اقشار ضعیف برای خانه‌دار شدن آنها و ایجاد سیاست جریان مستمر تولید مسکن در کشور، گفت: به منظور اعتماد سازی در بین اقشار مختلف جامعه و خانه‌دار شدن مردم در موعد مقرر وزارت راه و شهرسازی سه کار مهم را در دستور کار قرار داد که نخستین آن اصلاح ضوابط و آیین‌نامه‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری و فراهم کردن سیاست تسهیل گری بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مشکل بعدی در سر راه تولید مستمر مسکن، اراضی حریم شهرها بود که تحویل وزارت راه و شهرسازی نشده بود، افزود: با تلاش های وزارت راه و شهرسازی اراضی حریم شهرها از سایر دستگاه‌ها پس گرفته شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم شناسایی جامعه هدف متقاضیان مسکن را از دیگر اقدامات مهم دولت برشمرد و توضیح داد: بعد از شناسایی متقاضیان موثر، ثبت‌نام گسترده از متقاضیان مسکن انجام شد و در طرح اقدام ملی مسکن در پنج مرحله بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

اسلامی خاطرنشان کرد: از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در مراحل مختلف طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند ۵۳۰ هزار واجد شرایط دریافت مسکن شناسایی شدند که ۲۰۰ هزار نفر نیز نزد بانک واریز انجام داده اند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش قدرت خرید متقاضیان با دریافت مجوز از شورای پول و اعتبار بود که بر اساس آن نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن ملی افزایش یافت. تا سال گذشته ۲۰ درصد قیمت مسکن ملی وام به متقاضیان داده می‌شد که با مصوبه شورای پول و اعتیار هم‌اکنون ۵۵ درصد قیمت مسکن وام ارایه می‌شود تا دستیابی جامعه هدف به مسکن سهل‌تر شود.

اسلامی ضمن تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی بر اساس تعهد خود واحدهای مسکونی مهر را تا پایان دولت دوازدهم تحویل خواهد داد، افزود: امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی افتتاح شده که ۲۲ هزار واحد آن واحدهای مسکونی مهر است.

وی یادآور شد: دولت تدبیر وامید در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، اشکالات واحدهای تحویل شده در دولت قبل را اصلاح کرد. در این خصوص محوطه‌سازی، خدمات روبنایی واحدهای تحویل شده تکمیل شد و با تکمیل واحدهای مسکن مهر و تحویل آن به مردم، مسکن مهر به دولت سیزدهم محول نخواهد شد.

اسلامی تاکید کرد: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۷۰۰ هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر وامید تمام شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه ۳۷۰ هزار واحد تحت عنوان بافت فرسوده، نوسازی شده است، گفت: در هشت سال گذشته نوسازی بافت فرسوده در تهران ۴۰ درصد و در کل کشور ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۹۰۰ پروژه در محلات هدف آغاز شده که ۵۰۰ پروژه بهسازی شده است.