شناسهٔ خبر: 95362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم گراميداشت هفته عفاف و حجاب صورت گرفت؛

تقدیر از بانوان با حجاب برتر و فعالان نماز در راه و شهرسازی خراسان رضوی

khorasanrazavi4-400.jpg در مراسم گراميداشت هفته عفاف و حجاب و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از اعضای كميته امر به معروف و نهی از منكر، تعدادی از بانوان با حجاب برتر و فعالان نماز در اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی تقدير به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان رضوی)، در مراسم گراميداشت هفته عفاف و حجاب و سالروز ازدواج حضرت علثی (ع) و حضرت فاطمه (س) از اعضای كميته امر به معروف و نهی از منكر، تعدادی از بانوان با حجاب برتر و فعالان نماز در اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی تقدير به عمل آمد.

در اين مراسم سردار علی اکبر افراسیابی مديرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی ضمن گراميداشت هفته عفاف و حجاب و سالروز ازدواج حضرت علي (ع) وحضرت فاطمه (س) اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف جامعه اسلامی بوده که اگر امر به معروف و نهی از منکر از جامعه رخت بربندد یا در آن پیاده شود سعادت و شقاوت در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دفاع از کیان انقلاب اسلامی و از خاک پاک ایران اسلامی از جمله معروف هایی است که شهدا دراین مساله گام برداشتند، تصریح کرد: امر به معروف برای حفاظت و صیانت از فرد، خانواده و اجتماع بوده، در این راستا، امر به معروف برنامه‌ای اسلامی برای اداره جامعه و روش زندگی است.

افراسیابی با بيان اينكه در نظام اسلامي هر كس كاري كند كه مردم نسبت به نظام اميدوار شوند به نوعي امر به معروف است، اضافه کرد: این موضوع که باید به هم توجه کنیم، یک اصل است، باید بدانیم اگر همسایه ما به کمک ما نیاز دارد به کمکش بشتابیم، بنابراین، کمک به همدیگر، همسایه، همکار و خانواده از مسائلی است ک باید به آن توجه کنیم و از معروفات است.

وي با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: پیوند آسمانی میان این دو نفر، نمونه تکرار نشدنی است که خانواده‌ها باید به آموزه‌های این ازدواج توجه کنند و برگزاری ازدواج آسان در دستور کار قرار گیرد.

در اين مراسم همچنين حجت ابراهيم نيا جانشين مديركل و فرمانده پايگاه بسيج اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: حجاب و عفاف هم آثار و نتایج اجتماعی و هم سلامت و آرامش روانی را به دنبال دارد.

وي افزود: حجاب و عفاف فریضه ای است که صرفا ویژه بانوان نیست و آقایان نیز با رفتار و اخلاق خود بایستی اقتضائات و الزامات این فریضه دینی را به جا آورند.

همچنين در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی به فلسفه نامگذاری هفته و روز حجاب و عفاف (سالروز اعتراض مردم مشهد به ممنوعیت حجاب در سال ۱۳۱۴) پرداخت و ضمن قدردانی از همکارانی که در اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی مشارکت دارند از آنان خواست ضمن اینکه خود مقید به این امور هستند، مروج فرهنگ ناب اسلامی در بین همکاران و افراد اجتماع باشند.
در پایان این مراسم، از تعدادی از همکاران که در اجرای برنامه های حجاب و عفاف و نماز و ستاد امر به معروف و نهی از منكر مشارکت و همکاری فعالانه دارند با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد و احكام جديد اعضای ستاد امر به معروف اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی نيز اعطا شد.