شناسهٔ خبر: 95372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب صورت گرفت؛

تجلیل از بانوان کارمند اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران

برگزاری مراسم عفاف وحجاب هم زمان با تقارن روز عفاف و حجاب و روز ازدواج اسطوره های عفت و پاکدامنی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها از بانوان کارمند اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( تهران)، ظهر امروز مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰ طی نشستی با حضور حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ، مهدی کجوری رئیس حراست و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی اداره کل، محمد زاده معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت الاسلام و المسلمین مرادی مسئول شورای فرهنگی اداره کل اداره‌کل به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب از بانوان کارمند اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تجلیل به عمل آمد. 

حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در این جلسه گفت: مهم ترین مسئله در رابطه با فرهنگ و حجاب باور و اعتقاد ما به دین اسلام است. حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در اداره کل راهداری و حمل ونقل استان به عنوان یکی از معیارهای ما در اداره کل و واحد های تابعه مطرح بوده است.

وی عفاف و حجاب را از ارزش‌های جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور فعال بانوان در سازندگی و به ثمر رسیدن نتایج و مسئولیت ها در اداره کل نشان‌دهنده این است که نظام ما نظامی است که برابری بین زن و مرد و حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را مدنظر داشته و به آن پایبند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، بسترسازی عفاف و حجاب را از اولویت‌های کاری عنوان کرد و افزود: باید ضمن در نظر داشتن محدودیت‌های کرونایی، از تجلیل و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب کوتاهی نکنیم تا این امر مهم به فراموشی سپرده نشود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مرادی مسول شورای فرهنگی اداره کل،ضمن تبریک این روز خجسته با خوانش و ترجمه آیات ۵۹سوره احزاب، ۳۰ و ۳۱ سوره نور به اهمیت این موضوع در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حجاب، عفت و پاکدامنی مربوط به همه بوده و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد.

حجت الاسلام مرادی افزود: باور داشتن حجاب به عنوان یک اعتقاد دینی بر ارزش ها و هنجارها مشروعیت بخشیده و در عرصه اجتماعی میزان نهادینه کردن باور ها را نشان می دهد، نوع پوشش و حجاب انسان بیانگر ارتباط غیر کلامی،خصلت والای انسانی و زبان بدن اوست.

در پایان این نشست طبق هماهنگی شورای فرهنگی اداره کل و با همت پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی به رسم یادبود با اهدای هدایایی از بانوان اداره کل تجلیل به عمل آمد.