شناسهٔ خبر: 95463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای پیشگیری از زمین‌خواری صورت گرفت؛

اخذ سند تک برگ برای بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کاشان

مجتبی اراسته/ رییس راه وشهرسازی کاشان رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بیش از یکهزار و ۵۴۸ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان تثبیت مالکیت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، مجتی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: سند تک برگ اراضی بخش ۱۲ شهر جوشقان قالی (معروف به مراتع شمال جاده کامو به قهرود) به مساحت یکهزار و ۵۴۸ هکتار اخذ شد.  

وی افزود: همچنین برای ۲۱.۶ هکتار از اراضی منطقه بن‌رود قمصر نیز سند تک‌برگ صادر و اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود: این اقدامات با پیگیری‌های شبانه روزی این اداره، سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام پذیرفته است.  

وی با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود. همچنین با أخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

آراسته بیان داشت: از دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر این است که علاوه بر برطرف شدن مشکلات ثبتی، حقوق مردم و دولت رعایت می‌شود و با ضریب امنیت بالایی که این اسناد صادر شده دارند، از وقوع تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی به‌شدت پیشگیری می‌شود.