شناسهٔ خبر: 95476 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد:

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان پروژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور / نوسازی ۳۶۴۳ دستگاه کامیون در استان لرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

امانی آغاز بهره برداری از چهار طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل نوسازی ناوگان، راه روستایی (ابرار)، بازسازی محورهای خسارت دیده از سیل و بهسازی آنها با اعتبار ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در این مراسم که در محل پروژه پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در استان لرستان و به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در چهار حوزه نوسازی ناوگان، راه روستایی(ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود که ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه راهداری است درمجموع طی سال گذشته و امسال ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار و به صورت امانی با امکانات سازمان انجام شده است.

وی افزود: در حوزه بازسازی پل ها و محورهای خسارت دیده از سیل، ساخت، تعمیر و بازسازی آنها، ۱۷۰ دستگاه ابنیه فنی و پل با ۱۰۰ کیلومتر بازسازی محورهای مذکور بوده که به بهره برداری رسید.

امانی خاطرنشان کرد: در حوزه سیل افتخار داریم در کنار پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در مرز دو استان لرستان و کرمانشاه این پروژه را به نام مبارک سردار دل‌ها مورد بهره‌برداری قرار دهیم و امروز بازسازی ۴۰۰ کیلومتر از راه های آسیب دیده از سیل در دست اجرا است و ۵۰ دستگاه پل نیز باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند.

وی گفت: در حوزه بهسازی راه‌ها، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری به تعداد ۲۰۰ دستگاه، روکش آسفالت محورهای شریانی به طول ۷۵۰ کیلومتر، روکش حفاظتی راه های شریانی ۳۵۰ کیلومتر، اصلاح نقاط پرحادثه ۳۰ نقطه، نصب حفاظ نیوجرسی ۲۰۰ کیلومتر و نصب روشنایی در ۵۰ نقطه تکمیل شده است.

ووی خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان کامیون کشور، اقدام بزرگی که در راستای نوسازی ناوگان از محل ماده ۱۲ حمایت از تولید اجرایی شد و ثبت سفارش ۳۶۴۳ دستگاه با سرمایه گذاری ۹۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی صورت گرفت که ۵۰۰ دستگاه آماده شماره گذاری است و امیدواریم با دستور شما در واگذاری تسریع صورت پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت جابجایی کالا در ناوگان بار جاده‌ای کشور گفت: در مجموع سالانه ۶۰۰ میلیون تردد در راه‌های اصلی و شریانی کشور انجام می‌شود که با وجود کرونا و تحریم‌ها و شرایط خاص کشور سال گذشته جابجایی کالا از مرز ۵۲۲۰ میلیون تن گذشت و در ۴ ماهه امسال نیز ۱۵۴ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که ۷.۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

در پایان پروژه ها به دستور رئیس جمهور توسط امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و خادمی استاندار لرستان افتتاح شد.