شناسهٔ خبر: 95480 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

کاهش ۶۵ درصدی اسباب‌کشی در پایتخت با تمدید اجباری اجاره‌نامه‌ها

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۶۵ درصدی اسباب کشی در پی اجرای مصوبه تمدید اجباری قراردادهای اجاره خبر داد و گفت: ضمانت اجرایی این مصوبه شوراهای حل اختلاف هستند و براساس گزارش این شورا حدود یک هزار و ۱۰۰ شکایت به آنها واصل شده که تنها حدود ۲۳۰ مورد حکم تخلیه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، چهارشنبه ۲۳ تیر در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رعایت مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها، گفت: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که عملکرد مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۵ درصد اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است. در سایر شهرها و کلانشهرها هم ۸۵ درصد کاهش اسباب کشی ثبت شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره اینکه برخی گزارش ها حاکی از عدم رعایت سقف اجاره بها دارد، توضیح داد: صاحبخانه های بسیاری وجود داشتند که بخاطر شرایط کرونایی اجاره‌های خود را افزایش ندادند. البته کسانی هم بودند که افزایش نیافتن را نپذیرفتند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ضمانت اجرایی این مصوبه شوراهای حل اختلاف هستند و براساس گزارش این شورا حدود یک هزار و ۱۰۰ شکایت به آنها واصل شده که تنها حدود ۲۳۰ مورد حکم تخلیه صادر شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه این آمار از موفقیت این مصوبه حکایت می‌کند، گفت: امیدواریم با رفع تحریم ها و از بین رفتن کرونا بسیاری از مشکلات حل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبلغ وام ودیعه را برای موجران اضافه کردیم، تصریح کرد: سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار این وام را دریافت کردند که در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان بود و امسال هم ۲۵۰ هزار خانوار برای دریافت این وام ثبت‌نام کردند و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آن پیش‌بینی کردیم.

وی درباره جزییات افتتاح‌های طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با دستور رییس جمهوری در بخش حمل و نقل کشور، گفت: حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان طرح با حضور رئیس‌جمهور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۱۶ پروژه بندری و تعدادی پروژه بهسازی راه‌ها و بازسازی سیلاب سال ۹۸ است.

اسلامی توضیح داد: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور این توفیق را داشتیم که در دوره فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه در کشور احداث کنیم که تعداد زیادی از این طرح ها به افتتاح رسید.

وی ادامه داد: تعدادی از طرح‌ها نیز در این چند روز افتتاح خواهد شد و بخشی از آن نیز به دلایل گوناگون تا دو، سه ماه آینده تکمیل خواهند شد.

به گفته وزیر راه وشهرسازی حدود ۵۰ درصد ظرفیت آزادراهی کشور افزایش پیدا کرده و حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور بیشتر شده و همچنین طول خطوط ریلی هم ۴۰ درصد اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شد و ۳ استان دیگر هم بزودی تکمیل خواهد شد.